BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR2002 | Multimedya Uygulamaları | Bahar | 1 | 2 | 2 | 7 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrenciye; Grafik, animasyon, oyun ve etkileşimli web tasarımları yapabilme yetkinliği kazandırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Adobe Flash programını etkin şekilde kullanır 2- Garafik, animasyon ve kısa film hazırlar 3- Actionscript 3.0 dilini etkin şekilde kullanır 4- Oyun uygulamaları geliştirir 5- Flash arayüzlü web uygulamarı geliştirir |
Grafikler, animasyonların hazırlanma mantığı ve tasarım ilkeleri, temel animasyon teknikleri, ses ve resim kullanımı, actionscript 3.0 dilinin genel yapısı, actionscript 3.0 ile etkileşimli animasyonlar hazırlama, actionscript 3.0 ile web arayüzleri ve oyun geliştirme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adobe Flash'a giriş | |
2) | Adobe Flash, menüler, gelişmiş özelikler | |
3) | Animasyon mantığı, timeline, frame, fps kavramlarının anlaşılması | |
4) | Animasyon hazırlama | |
5) | Motion, shape kullanımı | |
6) | Guide layer kullanımı | |
7) | Maskeleme | |
8) | Konu tekrarı ve örnek uygulama geliştirme | |
9) | Graphic, Movie Clip, Button kullanımı | |
10) | Efektlerin kullanımı. Dışardan video, ses, görüntü import etme ve export seçenekleri | |
11) | Web tasarım | |
12) | Actionscript | |
13) | Actionscript | |
14) | İnteraktif tasarım |
Ders Notları / Kitaplar: | http://uzaktanegitim.meb.gov.tr:8050/wpcs4/docs/FlashCS4TR.pdf |
Diğer Kaynaklar: | 1- Flash CS3 Professional " 24 Saatte, Herkes İçin ", Phillip Kerman, Alfa Yayınları, 2007, ISBN: 9789752979284 2- Actionscript 3.0, Engin Yöyen, Pusula Yayıncılık, 2010, ISBN: 978994471120 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | 1 |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | 1 |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | 4 |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | 2 |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | 1 |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | 5 |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | 4 |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |