BPR2001 Görsel Programlama IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR2001 Görsel Programlama II Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Herhangi bir opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: Görsel Programlama II dersinin temel amacı veri tabanıyla bağlantılı uygulamalar geliştirmektir. Veri tabanı bağlantı yöntemleri, SQL sorgulama komutları, tablolama ve raporlama kavramları verilmeli ve proje geliştirme çalışmaları yaptırılmalıdır. Program geliştirerek problem çözme becerisi kazandırılmalıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Gelişmiş uygulamalar yapabilecektir.
2- Geliştirdiği uygulamalara kurulum paketi hazırlayabilecektir.
3- Kendine ait özel bileşenler oluşturabilecektir.
4- Yerel ve uzak veritabanlarına bağlanarak veri sorgulama/güncelleme yapabilecektir.
5-Formlarla çalışarak temel ve gelişmiş bileşenleri kullanabilecektir.
6- Oluşturduğu programlara tablolar ve raporlar ekleyebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders ileri seviye form kontrolleri, Database, SQL ve ADO. NET kavramları, Grafik ve Multimedia, Nesneye Dayalı Programlama ve Setup projesi oluşturma gibi konuları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) GUI Kavramları (Visual C# 2010)
2) GUI Kavramları (Visual C# 2010)
3) GUI Bileşenleri Oluşturma
4) Grafik ve Multimedia
5) Program ile SQL Bağlantısı
6) Veri Tabanı ile Etkileşim (Görsel Veri Yöneticisi ve DbGrid)
7) Veri Tabanı ile Etkileşim (Data Environment)
8) Veri Tabanı ile Etkileşim (Data Environment)
9) Veri Tabanı ile Etkileşim (Ado Data Control)
10) Kod içinde Veri Tabanı Oluşturma
11) Uzak veritabanına bağlanmak ve verileri işlemek
12) Nesne Yönelimli Programlama
13) Nesne Yönelimli Programlama
14) Setup Projesi Oluşturma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Visual C# 2010 How to Program”, Paul Deitel, Harvey Deitel, Prentice Hall yayınları
Diğer Kaynaklar: "Adım Adım Visual C# 2010", John Sharp, Arkadaş Yayınevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 6 48
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, 4
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak 3
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek 5
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek 3
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, 2
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, 5
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, 3
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak 4
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek 3