BPR1023 Programlamaya GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1023 Programlamaya Giriş Güz
Bahar
1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel Program Bileşeni yoktur
Dersin Amacı: Bu ders, C programlama dilini ve temel yazılım kurallarını kapsar. Öğrenci program yazılımı ve basit program geliştirme tekniklerini öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Algoritma yapılarını bilir.
2. Değişken tanımlayarak program yapısını kurabilir.
3. Kontrol yapılarını kullanır.
4. Programı test eder.

Dersin İçeriği

Programlamanın temeli olarak; tanımlar, belirteçler, operatörler, ifadeler ve temel kontrol biçimleri; fonksiyonlar, ve biçimsel saklama, bellek ayırma, arama ve sıralama algoritmaları incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Algoritma ve C Programlamaya Giriş
2) C Programlama Dili Veri Türleri, Operatör Türleri Veri Girişi/Çıkışı printf & scanf Fonksiyonları
3) Kontrol Akışı If – Else
4) Kontrol Akışı Switch Case
5) Kontrol Akışı While döngüsü
6) Kontrol Akışı For, Break, Continue
7) Kontrol Akışı Do – While
8) Diziler ve Dizi Tanımlama
9) Diziler ve Kontrol Yapıları
10) Diziler ve Karakter Dizileri
11) Çok Boyutlu Diziler
12) Fonksiyonlar ve Fonksiyon Tanımlama
13) Fonksiyonlar ve Fonksiyon Çağırma
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. C Programlama Dili Brian W. Kernighan – Dennis M. Ritchie
Sistem Yayıncılık Çevirmen: Metin ZAVRAK
Diğer Kaynaklar: 1. Programlama Sanati Algoritmalar (C Dili Uyarlamasi). Dr. Rifat ÇÖLKESEN, Dr. Cengiz UGURKAYA.
2. Uygulamalı C Programlama Dili, Bora TUNÇER

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve fen bilgilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi Programı problemlerinde kullanma becerisi
2) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi ve ilgili alanlarda problemleri tanınma ve çözme becerisi 1
3) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında yaratıcı projeler ortaya koyabilme, deneysel olarak gerçekleme ve sonuçları yorumlama becerisi 3
4) Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanındaki uygulamalar için gerekli teknikleri ve iş güvenliği prensiplerini öğrenme ve ilgili ölçme araçlarını kullanabilme becerisi 3
5) Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi
6) Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi
7) Kendi konusunda ve genelde teknolojik gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisi
8) Bilişim teknolojilerini Biyomedikal Cihaz Teknolojisi alanında kullanabilme becerisi
9) Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma ve bunlara duyarlı davranabilme becerisi
10) Kalite standartları ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma; yönetim kurallarına, standartlarına ve iş disiplinine uyma becerisi
11) Atatürk’ün ilkeleri ışığında Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihi bilgisine sahip olma.
12) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisi