CET3054 Game Based LearningBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET3054 Oyun Temelli Öğrenme Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: Öncelikli hedeflerimiz aşağıda maddeler halinde belirtilmiştir. Bunlar;

• Var olan farklı türdeki öğrenme uygulamalarını daha anlaşılır kılmak için geliştirilen eğitsel oyunların analiz edilmesi.

• Öğrenen ve içerik tanımlamaları ve kazandırılacak hedefler değerlendirildiğinde öğrenme ortamı için hangi tür oyunların daha uygun olduğunun kararlaştırılması.


• Dijital oyunlarla yoluyla gerçekleştirilen öğrenmeye yönelik uygulamaların farklı model, teori, konu ve araçlara göre değerlendirilmesi.

• Öğrenim aşamalarının güdüsel ve duyuşsal yönlerini belirlemek için geliştirilen psikolojik teorilerin uygun yerlerde kullanılması; bu konuda aldığımız örnekler, Csikszentmihalyi’ nin akış modeli ve Gee’nin göstergebilim ve kimlik çalışmaları.


• Sınıflarda uygulanacak hem ticari olmayan hem de satışa hazır durumdaki (COTS) oyunların tasarımı ve kullanımına yönelik araştırmaların yapılması.

• Eğitsel oyunların tasarımına yönelik konuların, kişilerin, var olan kavramların ve ilkelerin belirlenmesi ve bunların açıklanması.


• Hem eğlence hem de eğitim amacıyla tasarlanan dijital oyunların özelliklerinin incelenmesi.

• Kullanıcıların, hedeflerin, konuların ve sonuçların belirlenmesini sağlayan eğitsel oyunlara yönelik görsel bir senaryonun veya prototipin hazırlanması ve belge haline dönüştürülmesi.


• Motivasyon sağlayan eğitsel oyunların geliştirilmesi esnasında ortaya çıkan süreçlerin anlatılması ve derinlemesine incelenmesi.

• Oyun tabanlı öğrenmenin var olan potansiyelinin ve sınırlılıkların belirlenmesi.


• Oyun tabanlı öğrenme ve öğretim faaliyetlerinin etkili bir biçimde uygulamaya konulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Oyun tabanlı öğrenme konusunda yansıtıcı ve eleştirel bir bakış açısına sahip olabilecek,
• Eğitsel içerikli oyunlar tasarlayıp bunları geliştirebilecek ve bu konunun kurallarını, uygulamalarını, içeriğini ve sistemin mantığını belgelendirebilecek,
• Düzenlemesi tamamlanmış bir oyun veya öngörülen bir tasarımın eğitim açısından uygun olup olmadığına yönelik analizler yapabilecek,

• Oyun tabanlı öğrenmenin etkililiği hakkında bilgi edinmek için en doğru kaynakları bulup değerlendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Son dönemde eğitime yönelik geliştirilen bilgisayar oyunları ve dijital oyunlar öğretmenlerin, akademisyenlerin, stajyerlerin ve girişimcilerin odak noktası haline gelmiştir. Bu nedenle, eğitim öğretim çalışmalarında bilgisayar oyunları ile dijital oyunların kullanımına bir başlangıç yapmak hedefiyle bu ders tasarlanmıştır. Oyunlar konusunda yapılan çalışmalar elli yılı aşkın süredir devam ediyor olsa da, daha çok son dönemlerde bu konuda gelişim sağlanmış ve dijital uygulamalar eğitimciler, araştırmacılar ve politikacılar arasında ilgi odağı olmuştur.
Bu yüzden bizler, bu ders ile birlikte eğitim açısından oyunların kullanımını ve buna yönelik adaptasyon sürecini eleştirel bir bakış açısıyla incelemiş olacağız. Dahası, öğrenciler, bu konudaki ihtimalleri, öğretici oyunların tasarlanmasına yönelik var olan kısıtlamaları ve sınıf içinde ve dışında ticari amaçla yapılmış eğlence oyunlarının eğitim açısından nasıl değerlendirileceği konusundaki bilgileri kapsamlı bir şekilde araştıracak. Yaptığımız ders boyunca aşağıda belirttiğimiz soruları cevaplandırmaya çalışacağız:
• Oyunları eğlenceli ve ilginç kılan nedir?
• Eğitim kalitesi düşürülmeden eğlence faktörü nasıl artırılabilir?
• Oyunlardan neler öğrenilebilir ve bunu nasıl geliştirebiliriz?

Tüm bu sorular oyunların psikolojik ve sosyolojik etkilerini ortaya çıkarmak adına araştırılmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerekli okuma: ilk hafta gerekli okuma yok 1. Müfredatı, ders web sitesini ve oyun başlıkları & ekipmanlarını inceleme
2) Okuma: 1. Schell (2008) Chapter 25 Prototyping, playtesting. 2. Prensky (2001) Chapter 16. Future of educational games
3) Okuma: Game elements for best learning -Learning theories -What is GBL? -What makes games engaging? (Prensky, 2001, Chapter 5&7) 1. Eğitsel oyunları analiz etme -İlginize göre en az 10 farklı eğitsel oyunlar bulun. -Onları analiz edin ve ortak noktaları bulun. -Bu oyunlar arasında, hedef seviye ve içerik için öğretim ortamına uygun oyunların neler olabileceğine karar verin. -Gerçek sınıf ortamında bunları nasıl kullanacağınız hakkında düşünmeyi deneyin. -Sınıfta bu konuları tartışmak için hazır olun.
4) 1. Prensky (2001) Chapter 12 Game-based instruction 2. Schell (2008) Chapter 10: -Game Genres -Some elements are game mechanics 1. Oyun türleri ve oyun mekaniği üzerine biraz araştırma yapın 2. Araştırmanızı özetleyin 3. Oyun türleri ve oyun mekaniği ile ilgili bir sunum oluşturun. 4. 10 dakika içinde sınıf arkadaşlarına sunmak için hazır olun.
5) Okuma: Incorporating Educational Games into classrooms -How to use it -Learning models -Powerpoint games -Examples -hedef kullanıcılar, -öğrenme hedefleri, -öğrenme yöntemleri, -oyun ve amaç seçimi -prosedürler -zamanlama -ölçme ve değerlendirme için kullanılan yöntemler- -çıktıların tanımlanması
6) Öğrenci gruplarının oyun tabanlı öğrenme derslerini/eğitimlerini sunmaları -hedef kullanıcılar, -öğrenme hedefleri, -öğrenme yöntemleri, -oyun ve amaç seçimi -prosedürler -zamanlama -ölçme ve değerlendirme için kullanılan yöntemler- -çıktıların tanımlanması
7) Öğrenci gruplarının oyun tabanlı öğrenme derslerini/eğitimlerini sunmaları -hedef kullanıcılar, -öğrenme hedefleri, -öğrenme yöntemleri, -oyun ve amaç seçimi -prosedürler -zamanlama -ölçme ve değerlendirme için kullanılan yöntemler- -çıktıların tanımlanması
8) 1. History of games in education 2. Prensky (2001) Chapter 1-2 3. Have learners changed? 4. 21st century skills 1. Eğitsel oyunlar üzerine araştırma yapmak 2. Oyun nedir? 3. Dijital oyun nedir? 4. Eğitsel oyun nedir? 5.Schell'in kitabının ilk bölümü okuyun.
9) Okuma: Schell (2008) Chapter 23 Instructional design vs. Game design Game design models 1. Çeşitli oyun tasarım modelleri üzerine araştırma yapın. 2. Bulduğumuz oyun tasarım modelleri için bir sunum hazırlayın. 3. Kendi oyun tasarım modelinizi oluşturun. 4. Sınıf arkadaşlarınız için kendi oyun tasarım modelinizi sunmaya hazır olun.
10) Okuma:Schell (2008) Chapter 24 Game Design Documents 1. Bir eğitsel oyun fikriniz varsa, bir ekip oluşturup sınıf arkadaşlarınızla sunmak için hazır olun. 2. Sınıf arkadaşlarına fikrin tanıtımı yap ve çalışma grupları oluştur. 3. Oyun tasarımı belgeleri üzerinde araştırma yapın ve en az 3 farklı oyun tasarım belgeleri bulun. 4. Oyun tasarım belgelerinizi sunmaya hazır olun. 5. Oyun tasarım belgelerin belirgin noktalarına / elemanlarına odaklanın.
11) Okuma: Hedefler, Kurallar, Zorluklar, Değerlendirmeler Eğitsel bir oyun meydana getirmek: 1.Oyunda kullanabileceğiniz belirli oyun öğeleri hakkında bazı araştırmalar yapın. 2. Bir grup olarak sınıfa bu unsurları sunmaya hazır olun. -Hikaye (hikaye sunulması, kesme sahnesi, flashback, konferans, video, hikaye hattı, mermi noktası ... vs) -Oyun öğeleri (grafik, ödül, güzellik, yarışma, fantezi, kahraman, tehlike, bilgelik, gizem, anket, puanlama / derecelendirme, ayar, zamanlayıcı ... vb) -Eğitsel elemanlar(Ipuçları, rehber, akıl hocası, gürültü, zorluk, hız, uyarı, geri bildirim, görevler, yeniden oynama, kaydetme, iskele, prova, illüstrasyon, stratejiler ... vb)
12) Çeşitli platform ve bağlamlarda çeşitli oyun örnekleri Artırılmış gerçeklik, mobil oyunlar, bilgisayar oyunları, oyun platformu başlıkları, simülasyonlar vb ...
13) Oyun tasarım sunumları -Eğitsel oyun tasarım süreçlerini açıklayın ve üzerinde düşünün. -Diğer grupların oyun tasarımları üzerinde tartışın.
14) Oyun tasarım sunumları Eğitsel oyun tasarım süreçlerini açıklayın ve üzerinde düşünün. -Diğer grupların oyun tasarımları üzerinde tartışın.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004
Diğer Kaynaklar: Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses
URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965

• Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889

• Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press.

• Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 70
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 80 80
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler