POL5004 Ortadoğu Politikaları IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL5004 Ortadoğu Politikaları I Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler dünyanın bu kritik bölgesini anlamak için gerekli teorik ve tarihi kavramlarla tanışacaktır. Aynı zamanda, bölgenin günümüzdeki durumu ve ABD’nin bölgedeki etkisi de incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tarihi ve teorik kavramları kullanarak Orta Doğu’ya olan akademik ilgiyi analiz edilecektir.

Ortadoğu’da petrolün, dinin ve ideolojinin rolünü incelenecektir.

Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarına odaklanılacaktır.

Orta Doğu’nun tarihi, siyaseti ve ikili ilişkileri üzerine analitik bir perspektif geliştirme fırsatına sahip olunacaktır.

Bölgedeki bireylerin ve yönetimlerin karşılaştığı güncel meseleler ve kimi spesifik tarihi süreçleri anlamak üzerine tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tarihi ve teorik yaklaşımları kullanarak Orta Doğu’yu analiz eder. Ele alınan konuların bazıları şunlardır: Koloni döneminin mirası, Orta Doğu’nun bölgesel sistemi, uluslararası sistemin Orta Doğu üzerindeki etkisi, bölgedeki güvenlik sorunları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri Ön Okuma
2) Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı Ön Okuma
3) Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 Ön Okuma
4) Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları Ön Okuma
5) Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II Ön Okuma
6) 2003 Irak Savaşı Ön Okuma
7) İran Ön Okuma
8) Türkiye Ön Okuma
9) 11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası Ön Okuma
10) Arap - İsrail Çatışması Ön Okuma
11) Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları Ön Okuma
12) "Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi Ön Okuma
13) ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası Ön Okuma
14) Ders Değerlendirilmesi Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required: Diplomacy in the Middle East: The International Relations on Regional and Outside Powers, Ed. By L. Karl Brown 2006
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Proje 1 30
Ödevler 10 30
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.