MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL5004 | Ortadoğu Politikaları I | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler dünyanın bu kritik bölgesini anlamak için gerekli teorik ve tarihi kavramlarla tanışacaktır. Aynı zamanda, bölgenin günümüzdeki durumu ve ABD’nin bölgedeki etkisi de incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Tarihi ve teorik kavramları kullanarak Orta Doğu’ya olan akademik ilgiyi analiz edilecektir. Ortadoğu’da petrolün, dinin ve ideolojinin rolünü incelenecektir. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarına odaklanılacaktır. Orta Doğu’nun tarihi, siyaseti ve ikili ilişkileri üzerine analitik bir perspektif geliştirme fırsatına sahip olunacaktır. Bölgedeki bireylerin ve yönetimlerin karşılaştığı güncel meseleler ve kimi spesifik tarihi süreçleri anlamak üzerine tasarlanmıştır. |
Bu ders, tarihi ve teorik yaklaşımları kullanarak Orta Doğu’yu analiz eder. Ele alınan konuların bazıları şunlardır: Koloni döneminin mirası, Orta Doğu’nun bölgesel sistemi, uluslararası sistemin Orta Doğu üzerindeki etkisi, bölgedeki güvenlik sorunları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri | Ön Okuma |
2) | Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı | Ön Okuma |
3) | Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 | Ön Okuma |
4) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları | Ön Okuma |
5) | Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II | Ön Okuma |
6) | 2003 Irak Savaşı | Ön Okuma |
7) | İran | Ön Okuma |
8) | Türkiye | Ön Okuma |
9) | 11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası | Ön Okuma |
10) | Arap - İsrail Çatışması | Ön Okuma |
11) | Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları | Ön Okuma |
12) | "Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
13) | ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası | Ön Okuma |
14) | Ders Değerlendirilmesi | Ön Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Required: Diplomacy in the Middle East: The International Relations on Regional and Outside Powers, Ed. By L. Karl Brown 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 40 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 73 |
Proje | 1 | 30 |
Ödevler | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |