POL5004 Ortadoğu Politikaları IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL5004 Ortadoğu Politikaları I Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İSMAİL BURAK KÜNTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler dünyanın bu kritik bölgesini anlamak için gerekli teorik ve tarihi kavramlarla tanışacaktır. Aynı zamanda, bölgenin günümüzdeki durumu ve ABD’nin bölgedeki etkisi de incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tarihi ve teorik kavramları kullanarak Orta Doğu’ya olan akademik ilgiyi analiz edilecektir.

Ortadoğu’da petrolün, dinin ve ideolojinin rolünü incelenecektir.

Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarına odaklanılacaktır.

Orta Doğu’nun tarihi, siyaseti ve ikili ilişkileri üzerine analitik bir perspektif geliştirme fırsatına sahip olunacaktır.

Bölgedeki bireylerin ve yönetimlerin karşılaştığı güncel meseleler ve kimi spesifik tarihi süreçleri anlamak üzerine tasarlanmıştır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tarihi ve teorik yaklaşımları kullanarak Orta Doğu’yu analiz eder. Ele alınan konuların bazıları şunlardır: Koloni döneminin mirası, Orta Doğu’nun bölgesel sistemi, uluslararası sistemin Orta Doğu üzerindeki etkisi, bölgedeki güvenlik sorunları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Orta Doğu Bölgesine Genel Bakış ve Amerika Birleşik Devletleri Ön Okuma
2) Tarihsel Bakış: Ortadoğu'da Yabancı Katılımı Ön Okuma
3) Tarihsel Bakış: ABD'nin Ortadoğu'ya katılımı 1833-1946 Ön Okuma
4) Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları Ön Okuma
5) Ortadoğu Devletleri'nin Dış Politikaları II Ön Okuma
6) 2003 Irak Savaşı Ön Okuma
7) İran Ön Okuma
8) Türkiye Ön Okuma
9) 11 Eylül Sonrası Ortadoğu'nun ABD Politikası Ön Okuma
10) Arap - İsrail Çatışması Ön Okuma
11) Seçilmiş Ortadoğu Devletlerinin Dış Politikaları Ön Okuma
12) "Medeniyetler Sınıfı" Tezinin Değerlendirilmesi Ön Okuma
13) ABD'nin Ortadoğu'ya Demokrasi Politikası Ön Okuma
14) Ders Değerlendirilmesi Ön Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Required: Diplomacy in the Middle East: The International Relations on Regional and Outside Powers, Ed. By L. Karl Brown 2006
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 40
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 73
Proje 1 30
Ödevler 10 30
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.