Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tüketici Davranışına Giriş:
Tüketici Davranışı ve Tüketici Araştırmaları
Tüketici Davranışı Nedir?
Tüketici Davranışı Neden Araştırılır?
Tüketici Davranışının Evrimi
Tüketici Nasıl Çalışılır?
Tüketici Davranışının Altında Yatan Prensipler
Gelecek Çalışmalar İçin Zorluklar
|
|
2) |
Müşteri İçin Pazarlama Stratejileri Yaratmak: Merkezi Organizasyonlar
Tüketicinin Yüzyılı
Pazarlama Analizinden Pazarlama Stratejisine: Tüketici Davranışı Nereye Oturuyor?
Müşteri Sadakati ve Kaybetmeme Stratejileri
Küresel Pazarlama Stratejisi
|
|
3) |
Tüketicinin Karar Alması:
Tüketicinin Karar Süreci
Karar Sürecini Şekillendiren Değişkenler
Karar Süreci Çeşitleri
Sorun Çözmenin Sınırlarını Etkileyen Faktörler
Tüketici Davranışının Teşhisi
|
|
4) |
Satınalmadan Önceki Süreçler: İhtiyaç Fark Edilmesi, Arama ve Değerlendirme
İhtiyacın Fark Edilmesi
Arama
Satınalma Öncesi Değerlendirme
Satınalma
Almak ya da Almamak
Perakende ve Satınalma Süreci
Perakende Başarısının ya da Başarısızlığının Belirleyicileri
|
|
5) |
Perakendenin Değişen Manzarası
E-Ticaret Devriminde Satınalma Davranışı
Tüketici Kaynakları: İnsanlar satın alırken ne harcıyor?
Satınalma Sonrası Süreç: Tüketim ve Tüketim Sonrası Değerlendirme
|
|
6) |
Tüketici Davranışının Bireysel Belirleyicileri
Demografikler, Psikografikler ve Kişilik
Tüketici Davranışını Analizleme ve Tahmin Etme
Tüketici Pazarlarının Değişen Yapısı
Amerika Birleşik Devletleri'nde Değişen Yaş Dağılımı
Talep Coğrafyasının Değişimi
Ekonomik Kaynak
Küresel Pazar Fırsatları: Yavaş Büyüyen Pazar Koşullarına Tepki Vermek.
Küresel Pazar Demografisi ve Çekiciliği
|
|
7) |
Bireysel Farklılıkların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkisi
Kişilik ve Tüketici Davranışı
Kişisel Değerler
Hayat Tarzı Kavramları ve Ölçümü
|
|
8) |
Tüketicinin Motivasyonu
Tüketici İhtiyaç Çeşitleri
Güdüsel Çatışma ve İhtiyaç Öncelikleri
Güdüsel Yoğunluk
Tüketicinin Motivasyonunu Anlamanın Zorluğu
Güdüleyen Tüketiciler
Tüketici Bilgisi
Tüketici Bilgisinin Önemi
Tüketici Bilgisi Türleri
Tüketici Bilgisinin Kaynakları
Tüketici Bilgisini Anlamanın Faydaları
|
|
9) |
Tüketicinin İnançları, Duyguları, Tutumları ve Niyetleri
Tüketici İnançları
Tüketici Duyguları
Tüketici Tutumları
Tüketici Niyetleri
|
|
10) |
Tüketici Davranışına Etki Eden Çevresel Faktörler: Kültür, Etnisite, Sosyal Sınıf
Kültür Nedir?
Kültür Tüketici Davranışını Nasıl Etkiler?
Ana Değerler Pazarlamayı Nasıl Etkiler?
Değişen Değerler
Ulusal Kültür
Etnik Mikrokültürler ve Tüketici Davranışı Üzerine Etkileri
|
|
11) |
Aile ve Eviçi Etkiler
Ailelerin ve Ev Halkının Tüketici Davranışı İçin Önemi
Ailenin Ne Alacağını Kim Belirliyor
Ailenin Yaşam Döngüsü
Değişen Aile ve Ev Halkı Yapısı
Kadının Değişen Rolü
Değişen Maskülen Roller
Çocuklar ve Ev Halkının Tüketici Davranışı
Aile Karar Alma Çalışmaları İçin Araştırma Metodları
|
|
12) |
Grup Etkisi ve Kişisel Etki
Bireyin Üzerinde Grubun ve Kişinin Etkisi
Referans Gruplar Bireyleri Nasıl Etkiler
İkili Değiş-Tokuşlarla Etkinin Aktarımı
Reklam ve Pazarlama Stratejilerinde Fikir Liderleri
Neden Bazı Yetenekler Başarılı Olur ve Diğerleri Olmaz?
Yeniliğin Benimsenmesi ve Dağılımında Yönetimsel Bakış Açıları
|
|
13) |
Tüketici Davranışını Etkilemek
Bağ Kurmak
Maruz Kalma
Dikkat
Tüketici Davranışını Şekillendirme
Düşünceyi Oluşturma
Düşünceyi Değiştirme
|
|
14) |
Kurumlar Tüketici Düşüncelerini Nasıl Şekillendirir?
Tüketicilerin Hatırlamasına Yardım Etmek
Bilişsel Öğrenme
Bilgiyi Geri Getirme
Şirketler Tüketicilerin Hatırlamasına Nasıl Yardım Eder?
Tüketicilerin Hatırlamasına Yardımcı Ürünler
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklamcılık, pazarlama, marka yönetimi, halkla ilişkiler, medya planlama, tüketici davranışları ve iletişim teorileri gibi alanların temel kavramlarını, ilkelerini ve kuramlarını anlar ve açıklar |
3 |
2) |
Pazar araştırması, hedef kitle analizi, rakip analizi ve kampanya etkinliği ölçümü için kullanılan nitel ve nicel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
3 |
3) |
Marka kimliği, marka imajı, marka konumlandırma, marka değeri ve marka mimarisi gibi kavramları anlar ve marka oluşturma/yönetme süreçlerini bilir. |
2 |
4) |
Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilir. |
|
5) |
Yaratıcı brief hazırlama, yaratıcı fikirleri değerlendirme ve yaratıcı süreçleri anlama becerisi kazanır; temel metin yazarlığı ve görsel düşünme prensiplerini uygular. |
2 |
6) |
İletişim problemlerini tanımlamak, araştırma tasarlamak, veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlayarak stratejik kararlar için kullanmak becerisi kazanır. |
3 |
7) |
Sektörde yeralan Reklam ve iletişim kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilir. |
3 |
8) |
İletişim stratejilerini, kampanyaları ve sektörel uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yetkinliğine sahip olur. |
3 |
9) |
Reklamcılık ve marka iletişimi alanındaki etik ilkeleri ve yasal düzenlemeleri bilir ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere bağlı kalır. |
4 |
10) |
Hızla değişen iletişim teknolojilerine, pazar dinamiklerine ve tüketici eğilimlerine uyum sağlama ve yaşam boyu öğrenme becerisi geliştirir. |
4 |
11) |
İletişim projelerinde farklı disiplinlerden kişilerle etkin bir şekilde takım içinde çalışma ve gerektiğinde liderlik rolü üstlenme yetkinliği kazanır. |
3 |