PIH5113 Kriz İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5113 Kriz İletişimi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek
II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek
III. Kriz koşullarını açıklayabilmek
IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek
V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek
VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek
VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek
VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek
IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek
X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz nedir?
2) Krizin kavramsal boyutları
3) Kriz terimleri
4) Kriz türleri
5) Kriz yönetimi ile ilgili alanlar
6) Kriz yönetimi stratejileri ve modeller
7) Kriz öncesi yönetim
8) Kriz sırası ve Kriz sonrası
9) Kriz ve medya
10) Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler
11) Digital krizler
12) Örnek olaylar
13) Örnek olaylar
14) Tekrar ve tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır.

Course materials will be provided in the beginning of semester.
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 9 45
Ara Sınavlar 7 32
Final 7 35
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.