PIH5113 Kriz İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5113 Kriz İletişimi Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, bireysel karar verme mekanizmalarindan, şirket ve devletten başlayarak uzlaşma ve krizlerin doğasi ve özellikleri ile ilgili bilgi vermeyi amaçlar. Ayrıca öğrencilere krizler, kriz yönetimi ve krizlerin önlenmesi ile ilgili teorik ve pratik alan bilgisi de, uzlaşma stratejileri üzerinde durularak sunulacaktır. Ek olarak kriz yönetimi ile ilgili örnek olaylar da işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Kriz iletişiminde temel şartları tanımlayabilmek
II. Kriz iletişiminin boyutlarını kavrayabilmek
III. Kriz koşullarını açıklayabilmek
IV. Kriz tiplerini tanımlayabilmek
V. Organizasyonel değişimi, kalite yönetimini, stratejik planlama ve yönetimi anlayabilmek
VI. Kriz iletişimindeki gelişimi analiz edebilmek
VII. Kriz öncesi strateji ve taktikler geliştirebilmek
VIII. Kriz anı ve sonrası için strateji ve taktikler geliştirebilmek
IX. Kriz iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü tanımalayabilmek
X. Kriz yönetimi sürecini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

Bu derste kriz kavramı tanımlanarak, krizin boyutları, türleri, terminolojisi üzerinde durulacaktır. Kriz yönetiminde önemli olan bütün adımlar incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kriz nedir?
2) Krizin kavramsal boyutları
3) Kriz terimleri
4) Kriz türleri
5) Kriz yönetimi ile ilgili alanlar
6) Kriz yönetimi stratejileri ve modeller
7) Kriz öncesi yönetim
8) Kriz sırası ve Kriz sonrası
9) Kriz ve medya
10) Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler
11) Digital krizler
12) Örnek olaylar
13) Örnek olaylar
14) Tekrar ve tartışmalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kaynaklar dönem başlangıcında öğrencilere sağlanacaktır.

Course materials will be provided in the beginning of semester.
Diğer Kaynaklar: Crisis Communication Plan Components and Model: Crisis Communication Management Readliness

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ödevler 9 45
Ara Sınavlar 7 32
Final 7 35
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek