PIH5103 Halkla İlişkilerde Örnek OlaylarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA İLETİŞİMİ VE HALKLA İLİŞKİLER (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5103 Halkla İlişkilerde Örnek Olaylar Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı farklı alanlardan halkla ilişkiler uygulamaları hakkında pratiğe yönelik bilgiler vermektir. Öğrencilerde mevcut olan halkla ilişkiler teorileri altyapısına dayanarak bu derste ulusal ve uluslar arası halkla ilişkiler uygulamalarına yer verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Farklı alanlardaki halkla ilişkiler uygulamaları hakkında eleştirel bir anlayış geliştirebilmek
2. Bir halkla ilişkiler örnek olayını verili durumlara göre yorumlayabilmek
3. Bir halkla ilişkiler uygulamasını gerekliliklerini göz önünde bulundurarak eleştirel gözle analiz edebilmek
4. Halkla ilişkiler örnek uygulamalarını teorik altyapılarıyla eşleştirebilmek
5. Halkla ilişkiler örnek olaylarını, uygulamaların adımlarını teorik olarak analiz ederek eleştirebilmek
6. Farklı halkla ilişkiler kampanyalarının uygulama adımları hakkında tartışabilmek
7. Bir halkla ilişkiler kampanyasının etkililiğini değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkilerin çalışan ilişkileri, kriz iletişimi, tüketici ilişkileri, uluslararası ilişkiler, medya ilişkileri gibi farklı alanlarından örnek olaylar incelenecektir.

Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır;
Ders anlatımı: İzlencede yer alan konulara dair teorik bilgiler öğrencilere aktarılacaktır.
Örnek olay inceleme: Stratejik iletişim örnekleri incelencektir.
Analiz: Farklı görüşler ve eleştirel düşünceler ortaya konulup örnekler analiz edilcektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkiler modelleriyle kampanyaların genel tekrarı
2) Yatırımcı ilişkileri ve finansal ilişkiler örnekleri
3) Medyayala ilişkiler
4) İç iletişim örnekleri
5) Çalışan ilişkileri örnekleri
6) Toplumla ilişkiler örnek olayları
7) Kamusal ilişkiler ve hükümetle ilişkiler
8) Örnek kampanyalar ile tekrar
9) Tüketici ilişkileri örnekleri
10) Uluslararası halkla ilişkiler örnekleri
11) Özel hedef kitlelerle ilişkiler
12) Kriz iletişimi örnekleri
13) Bütünleşik pazarlama iletişimi örnekleri
14) Final için tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okumalar haftalık olarak verilecektir.

Reading material will be given on a weekly basis.
Diğer Kaynaklar: Okumalar haftalık olarak verilecektir.

Reading material will be given on a weekly basis.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Sunum / Seminer 2 7 14
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 187

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Öğrencilere genel olarak pazarlama iletişimine, özel olarak Halkla İlişkiler alanına yönelik, kariyerlerine destek olabilecek bilgi temelini sağlamak. 5
2) Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanlarında kariyerini sürdürmek isteyen öğrenciler için disiplinler arası bir bakış açısı sağlamak. 5
3) İletişim sektöründe çalışan ya da çalışmak isteyen öğrencilerin stratejik düşünme, profesyonel kampanya oluşturma ve etik uygulamaları odak alan bir yaklaşımla desteklemek. 4
4) Bilgisayar temelli ve geleneksel nicel ve nitel araştırma yöntemleri tekniklerini kullanabilmek. 3
5) Nicel ve nitel raporların verilerinden yararlanarak önemli ve stratejik kararları alabilmek. 1
6) Sektörden profesyonellerin katkısıyla sunulan halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi kampanyaları ve örnekleri hakkında eleştirel tartışmalar gerçekleştirebilmek. 5
7) İletişimde ikna süreçlerini detaylı analiz edebilmek ve ikna ve algı psikolojisi hakkında bilgi sahibi olabilmek. 1
8) Alandaki yeni yaklaşımları inceleyerek ve tartışarak halkla ilişkiler süreçlerine dair bilgi dağarcığını genişletmek. 4
9) Kurumsal iletişim alanında halkla ilişkiler alanını ilgilendiren problemleri çözebilecek kapasiteye sahip olmak. 4
10) Halkla ilişkiler ve pazarlama iletişimi alanındaki teorileri, kavramları, araçları ve fikirleri yorumlayabilmek, ilgili konularda tartışabilmek. 4