İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5010 | İkna ve İletişim Psikolojisi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HALUK GÜRGEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET Prof. Dr. YAMAN ÖZTEK Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER Öğ.Gör. DİLEK UÇAY Prof. Dr. HALUK GÜRGEN Doç. Dr. GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, teorileri, ilkeleri ve sosyal nüfuz ve etki girişimlerin yer aldığı günlük bağlamlar için geçerli olarak ikna stratejileri konusunda sağlam bir temel sağlamaktır. Tutum ve davranışları değiştiren basit ve etkili temel ikna taktikleri öğreneceğiz. Öğrenciler ikna, sosyal etki ve ikna konusunda deneysel araştırma bulguları ile bilgi sahibi olacak ve gerçek hayattaki iletişim ortamı ve farklı durumlara ilişkin çok çeşitli strateji ve ikna teknikleri öğreneceksiniz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Tutumlara yönelik işlevsel yaklaşımlar 2-İnanca dayalı tutum modelleri 3-Bilişsel Çelişki Teorisi 4-Davranışsal niyet teorileri 5-İnce Eleme Sık Dokuma Teorisi 6-İkna edici etki çalışmaları 7-Kaynak faktörler 8-Mesaj faktörleri 9-Alıcı ve içerik faktörleri 10-Kişilik, ikna ve kişiler arası ikna |
Bu derste temel ikna teorileri, bu teorilerin altyapılarını oluşturan inanç, tutum, davranış gibi kavramlara ilişkin teoriler incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İknaya giriş İknanın İstikrarı ve Değişimi İkna Mesajları Öncesinden Çok Daha Hızlı Ulaşıyor | |
2) | Tutum Yaklaşımlarına İşlevsel Yaklaşımlar Klasik Fonksiyonel Analiz Sonradan Gelen Gelişimler Yorumlar | |
3) | İnanca Dayalı Tutum Modelleri Toplamacı Tutum Modeli Araştırma Bulguları ve Yorumlar | |
4) | Bilişsel Çelişki Teorisi Genel Teorik Taslak Bazı Araştırma Uygulamaları Çelişki Teorisi'nin Gözden Geçirilmesi ve Alternatifleri | |
5) | Davranışsal Niyet Teorileri Mantıklı Hareket Teorisi Mantıklı Hareket Teorisi'ne İlişkin Araştırmalar İknanın Uygulamaları Planlı Davranış Teorisi Planlı Davranış Teorisi'ne İlişkin Araştırmalar Bir İkna Hedefi Olarak Planlı Davranış Planlı Davranış'a Dair Yorumlar Niyet ve Davranış İlişkisi | |
6) | Detay Olasılığı (ince eleme sık dokuma) Teorisi Detaylandırma Derecelerindeki Çeşitlilikler Detaylandırma Derecelerini Etkileyen Faktörler İkna Sürecindeki Zorluk ve Sonuçların Altında İknayı Etkileyen Faktörler Yorumlar | |
7) | İkna Edici Etkilerin Çalışılması Deney Tasarımı ve Nedensel Çıkarım İkna Edici Etkileri Çalışırken Karşılaşılan İki Genel Problem | |
8) | Kaynak Faktörler İletişim Kuranın Güvenirliği Hoşlanma Diğer Kaynak Faktörleri | |
9) | Tekrar | |
10) | Mesaj Faktörü Mesaj Yapısı Mesaj İçeriği Ardışık Talep Stratejileri | |
11) | Alıcı ve İçerik Faktörleri Doğal Alıcı Özellikleri Uyarılmış Alıcı Faktörleri | |
12) | Kişilik ve İkna “Savunmasız Öteki” Miti Bilme İhtiyacı Kendini Denetleme Dogmatizm Ek Sorunlar Diğer Kişilik Faktörleri | |
13) | Kişilerarası İkna Foot-in-the-door Tekniği Door-on-the-face Tekniği Uygulamalar Diğer İtaat Teknikleri İtaat Kazanma Etik Sorunlar | |
14) | İletişim Kampanyaları Düşündürücü Kampanyalar ve Yerleştirme Etkileri Teorik Bakış Açıları Kampanya Etkileri McGruff Suçu Önleme Projesi Sigarayı Önleme ve Kalp Rahatsızlığı Riskini Azaltma Kampanyaları Alkolü Önleme Kampanyaları Uyuşturucuyu Önleme Kampanyaları Karmaşıklaştıran Faktörler Değerler ve Etik |
Ders Notları / Kitaplar: | Persuasion Theory and Research (Second Edition) Daniel J. O’Keefe (University of Illinois) SAGE Publications 2002 The Dynamics of Persuasion Richard M.Perloff Routledge, 4th Ed. 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Konular ile ilgili makaleler gerekli olduğunda sağlanacaktır. Related articles will be provided if necessary. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 9 | 45 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 6 | 30 |
Final | 6 | 32 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan kaynakları yönetiminin teorik ve pratik yönlerini, insan sermayesi ile ilgili operasyonel ve stratejik hedefler elde etmeyi sağlayacak stratejileri bilir. | |
2) | İnsan kaynakları işe alım, eğitim, geliştirme ve tutma etkinliğini artırmak ve genel organizasyon stratejisi ve amacı ile İKY stratejisi düzenlemek için uygun İKY analitiklerini bilir. | |
3) | İşgücü planlaması, seçimi, eğitimi, yetenek yönetimi, performans değerlendirme, kariyer planlama, ücretlendirme gibi insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarını bilir. | |
4) | Değerler, inançlar ve kültürler arasındaki farklılıklar ve etik hususlarda bilgi sahibidir. | |
5) | Stratejik düşünme ve yönetimi ile organizasyonel performansı artırmak ve sürdürmek, beşeri sermaye, fiziki ve mali kaynakların dağıtımı ve gelişimi için imkanları değerlendirme. | |
6) | İnsan kaynakları yönetiminde, bireye, örgütlere, çevreye ve topluma bir bütün olarak ilgi gösteren profesyonel standartlar, yasal gereksinimler ve düzenleyici kılavuzlar temelinde rasyonelleştirme yetisini ve etik kararları sergilemek. | |
7) | Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini uygulayarak insan sermayesi ve insan kaynakları ihtiyaçları ve sorunları ile ilgili karmaşık iş problemlerine, sistematik sistemik ve sürdürülebilir çözümler önerme. | 3 |