İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PIH5006 | Marka Yönetimi ve İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak,öğrencinin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü değerlendirebilmesini sağlamak, ve öğrencilerin bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilme becerisini edindirmek amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek 2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek 3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek 4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek 5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek 6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek |
1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek 2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek 3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek 4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek 5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek 6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Pazarlama iletişimine genel bakış ve pazarlama iletişimi süreçleri | |
3) | İletişim Süreci | |
4) | Satın Alan Davranışları | |
5) | Pazarlama İletişimi Planlama Süreci | |
6) | Medya Planlaması ve medya planlama stratejileri | Ödev hazırlığı |
7) | Medyanın Değerlendirmesi | Ödev hazırlığı |
8) | Pazarlama İletişimi Araçları | |
9) | Marka Yönetimi | |
10) | Marka İletişimi Stratejileri | |
11) | Halkla İlişkiler ve Kurumsal Reklam | |
12) | Hedef ve Bütçe Belirleme | |
13) | Yaratıcı Strateji (Planlama ve Geliştirme) | |
14) | Yaratıcı Strateji (Uygulama ve Değerlendirme) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 48 |
Final | 14 | 130 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |