PIH5006 Marka Yönetimi ve İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5006 Marka Yönetimi ve İletişimi Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin pazarlama iletişiminin temel kavramlarını derinlemesine kavramasını sağlamak,öğrencinin kurum ve kuruluşlarda bütünleşik pazarlamanın rolünü değerlendirebilmesini sağlamak, ve öğrencilerin bir pazarlama iletişimi kampanyasını işletmelere uyarlayabilme becerisini edindirmek amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Dersin İçeriği

1) Pazarlama iletişimi teorilerini ve uygulamalarını anlayıp tanımlayabilecek

2) Pazarlama iletişimi elementlerini ve bütenleşik pazarlamanın sağlayacağı sinerjiyi anlayıp kullanabilecek

3)Hedef kitleye uygun olan ve pazar araştırmalarını taban alan bir bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyası oluşturabilecek

4) Gerçek bir firma için pazarlama iletişimi projesi hazırlayabilecek

5) Vaka analizlerinde pazarlama iletişimine dair problemleri çözebilecek

6) Ödev hazırlıkları aşamasında grup içinde ve yalnız çalışma becerisini geliştirebilecek

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Pazarlama iletişimine genel bakış ve pazarlama iletişimi süreçleri
3) İletişim Süreci
4) Satın Alan Davranışları
5) Pazarlama İletişimi Planlama Süreci
6) Medya Planlaması ve medya planlama stratejileri Ödev hazırlığı
7) Medyanın Değerlendirmesi Ödev hazırlığı
8) Pazarlama İletişimi Araçları
9) Marka Yönetimi
10) Marka İletişimi Stratejileri
11) Halkla İlişkiler ve Kurumsal Reklam
12) Hedef ve Bütçe Belirleme
13) Yaratıcı Strateji (Planlama ve Geliştirme)
14) Yaratıcı Strateji (Uygulama ve Değerlendirme)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Final 14 130
Toplam İş Yükü 178

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 5
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 4