STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5631 | Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel Konular | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK Dr. İSMET DEMİRKOL Dr. ARMAĞAN CANAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Katılımcılar ekonomi bilimini, kurallarını ve ardından da Türkiye ekonomisini ayrıntılı olarak anlatmak, bilgilendirmek, analiz ve yorum sahibi yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Öğrenciler, Türkiye ekonomisini oluşturan yapı taşlarını bilerek makro ekonomi konularda parametreleri çözebilirler. II. Türkiye ekonomisinin sorunlarını kısa ve uzun vadeli olmak üzere analiz edebilirler, çözüm getirebilirler. III. Ekonomi gündemini takip ederek güncel ekonomiyi oluşturan konuları irdeleyebilirler. IV. Ekonomi kurumlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olurlar. V. Ekonomik krizler ve durgunluklar hakkında yorum yapabilirler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Ekonomi: Tanımlar ve içerik | |
2) | Ekonomi Yönetimi; Kamu ve Özel Sektör | |
3) | Kamu Ekonomi Kurumları (I); Hazine, Maliye, Dış Ticaret ve Gümrük Müsteşarlığı, Merkez Bankası | |
4) | Kamu Ekonomi Kurumları (II); DPT, SPK, TÜİK, vd. | |
5) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (I); Dünya Bankası, IMF | |
6) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (II) G-7, G-20 | |
7) | Ders tekrarı | |
8) | Diğer Kurumlar; BDDK, TİM, İGEME vd. | |
9) | Ekonomide Genel Denge; Bütçe, Dış Ekonomik İlişkiler | |
10) | İktisadi Büyüme; Milli Gelir, Cari Açık | |
11) | Dış Ekonomik İlişkiler; Borçlanma, Yatırımlar | |
12) | Ödemeler Dengesi; Dış Ticaret Açığı, NHN | |
13) | İhracat – İthalat (Dış Ticaret) ;1980 – 2010 Dönemi | |
14) | Türkiye Ekonomisi ve Krizleri;1994, 2001 ve Küresel Kriz |
Ders Notları / Kitaplar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN Lecture notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
4) | Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | |
6) | Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |