ISL5631 Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel KonularBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5631 Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel Konular Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Prof. Dr. SADULLAH ÇELİK
Dr. İSMET DEMİRKOL
Dr. ARMAĞAN CANAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Katılımcılar ekonomi bilimini, kurallarını ve ardından da Türkiye ekonomisini ayrıntılı olarak anlatmak, bilgilendirmek, analiz ve yorum sahibi yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Öğrenciler, Türkiye ekonomisini oluşturan yapı taşlarını bilerek makro ekonomi konularda parametreleri çözebilirler.
II. Türkiye ekonomisinin sorunlarını kısa ve uzun vadeli olmak üzere analiz edebilirler, çözüm getirebilirler.
III. Ekonomi gündemini takip ederek güncel ekonomiyi oluşturan konuları irdeleyebilirler.
IV. Ekonomi kurumlarının işleyişi hakkında bilgi sahibi olurlar.
V. Ekonomik krizler ve durgunluklar hakkında yorum yapabilirler.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Ekonomi: Tanımlar ve içerik
2) Ekonomi Yönetimi; Kamu ve Özel Sektör
3) Kamu Ekonomi Kurumları (I); Hazine, Maliye, Dış Ticaret ve Gümrük Müsteşarlığı, Merkez Bankası
4) Kamu Ekonomi Kurumları (II); DPT, SPK, TÜİK, vd.
5) Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (I); Dünya Bankası, IMF
6) Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar (II) G-7, G-20
7) Ders tekrarı
8) Diğer Kurumlar; BDDK, TİM, İGEME vd.
9) Ekonomide Genel Denge; Bütçe, Dış Ekonomik İlişkiler
10) İktisadi Büyüme; Milli Gelir, Cari Açık
11) Dış Ekonomik İlişkiler; Borçlanma, Yatırımlar
12) Ödemeler Dengesi; Dış Ticaret Açığı, NHN
13) İhracat – İthalat (Dış Ticaret) ;1980 – 2010 Dönemi
14) Türkiye Ekonomisi ve Krizleri;1994, 2001 ve Küresel Kriz

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez

Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN

Lecture notes
Diğer Kaynaklar: Economic policy (in Turkish, Ekonomi Politikası) - Mahfi Eğilmez

Turkey's economy (in Turkish, Türkiye Ekonomisi) - Prof. Dr. Aslan EREN

Lecture notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4) Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6) Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.