Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası Ekonomiye Giriş
* Uluslararası Ticaret teorisi
* Emek Üretkenliği ve Mutlak Avantaj kavramları
*Gelir Dağılımı ve Ticaretin Kazandırdıkları * Dışaaçık ekonomiler ve Uluslararası ticaret
* Gümrük tarifeleri ve Kotalar
* İhracat için yapılan Sübvansiyonlar |
Ön Okuma |
2) |
* Serbest Ticaret Bölgesi ve Serbet Ticaret Bölgesi ile ilgili argümanlar
* Uluslararası Ticaret Anlaşmaları Gelişmekte olan Ülkelerdeki Ticaret Politikaları
* Yeni Doğan Sanayiler
* İhracata yapılan sübvansiyonlar |
Ön Okuma |
3) |
Ticaret Politikası üzerine Tartışmalar
* Globalleşme karşıtı argümanlar
* Globalleşme ve Çevre |
Ön Okuma |
4) |
Uluslararası Parasal Sistemler: Tarihsel Tekrar
* Klasik Altın Standardı
* Değişken kur ve Para birimi kontrolleri
* Bretton Woods Sistemi ve IMF
* Değişken kur oranı
* Dalgalı kur oranı
* Para Kurulu |
Ön Okuma |
5) |
Kur Oranları ve Açık Ekonomi , Makroekonomi Ödeme Dengesi Döviz Piyasaları |
Ön Okuma |
6) |
Uluslararası Pariteler % Döviz Kuru ayrımı |
Ön Okuma |
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Sabit Kur & Döviz Kuru Müdahalesi
* Sabit Döviz Kuru ile Stabilizasyon Politikaları
* Ödeme dengesi krizi ve Sermaye Kaçışı |
Ön Okuma |
9) |
Optimum Kur Alanlar & Avrupadaki Deneyimler
* Euro ve Para Birliği
* Para Birliğinde iniş ve çıkışlar
* Kur krizleri ( Brezilya, Meksika, Arjantin, Asya, Türkiye ve Yunanistan Finansal Krizleri |
Ön Okuma |
10) |
Serbest Ticaret Alanları ve Gümrük Birliği
|
Ön Okuma |
11) |
Yabancı Kur Riskleri Uluslararası Yatırım
* Sermaye Bütçelemesi |
Ön Okuma |
12) |
Uluslararası Ticaret ve Finansın Kurumsal Yapısı
*Uluslararası Sermaye Piyasaları: Regülasyonlar ve Denetim |
Ön Okuma |
13) |
* Uluslararası Finansal Kurumlar IMF ve Dünya Bankasının Rolü |
Ön Okuma |
14) |
Uluslararası Ticaretin Enstrümanları ve Kurumları
* Ödeme ve Garantileme Prosedürleri (ECA’s, OPIC,MIGA)
* Uluslararası Ticaret Finansı |
Ön Okuma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
|
4) |
Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
5) |
Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
|
6) |
Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|