Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal medyanın ortaya çıkışı
|
|
2) |
Sosyal medyanın kullanım şekilleri
|
|
3) |
Sosyal Medya Platformları: Bloglar ve Blogger İlişkilerinin Yönetilmesi
|
|
4) |
Sosyal Medya Platformları: Sosyal Ağlar ve Sosyal Ağ kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
5) |
Sosyal Medya Platformları: Forum, Haber ? Tartışma Grupları ve Sözlük kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
6) |
Sosyal Medya Platformları: Medya Paylaşım Siteleri ve kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Sosyal Medya Platformları: Online Oyunlar, Sanal Dünya Siteleri, Online Oyun ve Sanal Dünya kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
9) |
Sosyal Medya Platformları: Elektronik Postalar ve Elektronik posta grupları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
10) |
Sosyal Medya Platformları: Arama motorları, Arama Motoru kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
11) |
Sosyal Medya Platformları: Kurumsal Web Siteleri ve Kurumsal web sitesi kullanıcıları ile İlişkilerin Yönetilmesi
|
|
12) |
Mobil ortamlar ve Sosyal Medya
|
|
13) |
İçerik ve Etkinlik Yönetimi
|
|
14) |
Yönetim Alanında kullanılan sosyal medya uygulamaları
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Stevenson, Nick (2008)Medya kültürleri : Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara, Ütopya
Özgen, Ebru ve Kara, Tolga (2012) Sosyal Medya Akademi, İstanbul, Beta Yayınları |
Diğer Kaynaklar: |
Stevenson, Nick (2008)Medya kültürleri : Sosyal Teori ve Kitle İletişimi, Ankara, Ütopya
Özgen, Ebru ve Kara, Tolga (2012) Sosyal Medya Akademi, İstanbul, Beta Yayınları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|