ISL5627 Dijital PazarlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5627 Dijital Pazarlama Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. REHA TARTICI
Dr. TANOL TÜRKOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Doç. Dr. FAZLI YILDIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Katılımcılara, şirketlerin Proje ve Pazarlama yönetimi, stratejik yönetim ve genel yönetim kademelerinde öncü rol alabilmeleri için hazırlayacak altyapıyı kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
e-ticaretin hızla değişen dünyasında var olan riskler ve farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu tarz bir iş kolunun temel karakteristik özellikleri, fırsatları ve limitleri hakkında detaylı bilgiler aktarılacaktır. e-ticaret konusundaki örnek olaylar ve marka deneyimleri, strateji, organizasyon ve ve çeşitlilik açılarından ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-Ticart ve Dijital Pazarlamaya Giriş
2) e-Ticaretin ve Dijital Pazarlamada Stratejik Yönetim
3) Pazar Araştırması ve Dijital Tüketici
4) Web Siteleri (Tasarım, Kullanılabilirlik, Kurumsal Kimlik)
5) Mikrositeler & Reklamlar
6) Dijital Pazarlama, İnternet Medya Planlama ve Satın Alma
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Optimizasyonu & Arama Motoru Pazarlaması
9) (B2B), (B2E) & (B2C) Pazarları
10) Afiliate Pazarlama, Pazaryerleri, Müzayede & Club Konseptleri
11) Mobil Pazarlama
12) Online Müşteri Hizmetleri Yönetimi & Müşteri Veri Tabanı
13) Social Medya 1 - YouTube, Facebook & Twitter Social Medya 2 – Sosyal Medya Yönetimi
14) Veri Toplama, Raporlama, Analitik (İş Zekası)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)
Diğer Kaynaklar: E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen • E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
2) Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
3) Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
4) Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 4
5) Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 3
6) Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4