Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müzakerelerin Doğası Karşılıklı Bağımlılık |
|
2) |
Dağıtımsal Pazarlık Stratejisi ve Rekabet Taktikleri |
|
3) |
Bütünleştirici Müzakere ve Taktikleri |
|
4) |
Müzakere Planlama ve Strateji |
|
5) |
Çatışma Yönetimi Kavramları Çeşitli Bakış Açılarına Göre Örgütsel Çatışmalar |
|
6) |
Müzakerelerde Duygu ve Algı Yönetimi |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Örgütlerde Başlıca Çatışma Nedenleri Ve Çözüm Stratejileri |
|
9) |
Müzakerelerin Kesilmesi Ve İletişim |
|
10) |
Müzakerelerde Etileme ve İkna |
|
11) |
Müzakerelerde Üçüncü Taraf Müzakerelerde Güç |
|
12) |
Müzakerelerde Ve Kişisel/Bireysel Farklılıklar |
|
13) |
Müzakerelerde Etik Problem Çözme Teknikleri |
|
14) |
Uluslararası Kültürlerde Müzakere |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Oliver Ramsbotham, Tom Woodhouse ve Hugh Miall, Contemporary Conflict Resolution, Polity, 2005. M. Butler, International Conflict Management, Routledge, 2009 J. Bercovitch ve J. Fretter, Regional Guide to International |
Diğer Kaynaklar: |
Nimet Beriker, Çatışmadan Uzlaşmaya, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010 Johan Galtung, Çatışmaları Aşarak Dönüştürmek, USAK, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
|
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
|
6) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
|
7) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
|
8) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
|
11) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
|
14) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|