ISL5621 Sunum ve HitabetBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5621 Sunum ve Hitabet Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İnsanların söz aldıkları her yerde ve her ortamda rahat ve güzel konuşmak ayrıca etkili söz söyleyebilme yeteneğini kazandırmaktır. Bu ders ile öğrenci hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Hitabet ve sunum yeteneğini kazanarak, dinleyenlerin üzerinde üstünlük sağlayabilecek, ikna ve doğru konuşabilme yetisine sahip olacaktır. Bu yeteneğe sahip olacak kişi iş dünyasında, politikada ve yaşamının tüm alanlarında liderlik pozisyonuna ulaşmada ön ayak olacaktır.

Dersin İçeriği

Hitabet ve Sunum dersi ile insan hayatının her alanında ihtiyaç duyulan temel konuşma teknikleri öğrenilerek canlı ve etkili konuşma sanatının incelikleri detaylı olarak ele alınacaktır. Beden dilinin doğru kullanımı ve olumlu imaj yaratma gibi kavramlar incelenerek hitabet ve sunum dersi için gerekli olan temel eğitimler bu ders ile öğrencilere verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hitabet ve Sunum Kavramlarının Tanımları Okuma
2) Dinleyici Kitlesi, Tanıma ve Analiz Etme Okuma
3) Konuşma Teknikleri I Okuma
4) Konuşma Teknikleri II Okuma
5) Sunum Teknikleri Okuma
6) Beden Dili Okuma
7) Ara sınav Okuma
8) İmaj Okuma
9) Topofobya (Kürsü Korkusu) Okuma
10) Alan Odaklı Hitabet I Okuma
11) Alan Odaklı Hitabet II Okuma
12) Vaka Çalışması Okuma
13) Vaka Çalışması Okuma
14) Genel Tekrar Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: HİTABET ‘KONUŞMA SANATI’ - NEJAT MUALLİMOĞLU
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA SANATI - SIRRI ER
KAZANDIRAN BEDEN DİLİ - Dr. ZÜLFİKAR ÖZKAN
Diğer Kaynaklar: SUNUM - BANU GÖKÇÜL

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.