GLA5107 Dünya İlişkilerinde Güncel KonularBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GLOBAL İLİŞKİLER (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GLA5107 Dünya İlişkilerinde Güncel Konular Güz 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: -Ders öğrencilerin uluslararası ilişkilerde güncel konuların
kapsamlı olarak görmelerini sağlar.
-Uluslararası ilişkiler ve uluslararası toplumun çağdaş yapısı dersin odak noktalarından birisidir.
-Teorik yaklaşımlar ve vaka çalışmaları yoluyla temel sorunları ve son zamanların çatışmaları ile ilgilenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Öğrencileri, coğrafi ve jeostratejik faktörler, tarihsel, siyasal ve ekonomik gelişmeler ve potansiyel politika alternatifleri dahil olmak üzere önemli çağdaş uluslararası güvenlik krizleri hakkında güncel bilgiler ile tanıştırmaktır.
-Öğrencileri,küresel güvenlik olaylarıyla ilgili güncel haberleri takip etmeye teşvik etmek.
-Öğrencileri, hedefleri ve seçenekleri konusunda farklı ulus-merkezli ve enternasyonalist perspektifler gibi çeşitli konular ile çağdaş uluslararası olayları görebilmeleri için teşvik etmek.
-Öğrencileri, potansiyel maliyetler, faydalar ve her bir alternatif yaklaşım için riskleri ölçüp, dengeli bir şekilde bu hedeflere ve seçenekleri değerlendirebilmeleri için teşvik etmek.
-Küresel güvenlik olaylarını kapsamlı ve dengeli görebilme yetisi sağlamak için öğrenciler arasında aktif görüş değişimi teşvik eden bir "Öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımı" uygulamak.

Dersin İçeriği

Teroristlerle ve diktatörlerle nasıl başa çıkabiliriz? Serbet Pazar ekonomileri başarılı mı? Tehlikede olan türleri koruyabilir miyiz? Okyanusları kim kontrol ediyor? Bu ders kapsamında, çevre güvenliği, kitle imha sınavlarının azaltılması, terörizm, gelişmekte olan ve gelişmiş olan ülkeler arasındaki gerginlik, ortak kaynaklara ulaşım ve Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin gelişme süreci gibi uluslararası ilişkilerde tartışılan problemler incelenecektir. Ders sürecinde yapılacak olan tartışmalarda, uluslararası ilişkilerde tartışılan konular yasal ve politik çerçevelerinde analiz edilerek çıkarımlar yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Milliyetçilik ve yeni gelişmelerdeki rolü Okuma
3) Etnik, Etnik Çatışmalar ve Nedenleri Okuma
4) Etnik Çatışmalar Okuma
5) Uluslararası Ceza Mahkemelerinde Güncel Gelişmeler Okuma
6) Terörizm: Teorik Bir Bakış Açısı Okuma
7) Ara sınav
8) Terörizm üzerine vaka çalışmaları Okuma
9) Siyasi Hoşgörü Okuma
10) Siyasi Hoşgörü Üzerine Vaka Çalışmaları Okuma
11) Küreselleşme Okuma
12) Küresel ısınma ve iklim değişikliği Okuma
13) Uluslararası Göç Okuma
14) Dünya Enerji Politikaları/ Değerlendirme Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: C. W. Kegley, Jr., World Politics: Trends and Transformations (CA: Wadsworth, 2009).

M. Guggisberg and D. Weir, (eds.), Understanding Violence: Contexts and Portrayals (Oxford: Inter-Disciplinary Press, 2009).

R. C. Taras and R. Ganguly, Understanding Ethnic Conflict: The International Dimension (New York: Longman, 2008).
Diğer Kaynaklar: J. T. Rourke, International Politics on the World Stage (New York: McGraw Hill, 2007).

V. K. Fouskas, The Politics of Conflict (London: Routledge, 2007).

J. Horgan, The Psychology of Terrorism (London: Routledge, 2005).

Mann, M., The Dark Side of Democracy: Explaining Ethnic Cleansing (Cambridge: Cambridge University Press, 2005).

J. Friedman, (ed.), Globalization, the State, and Violence (New York: Altamira Press, 2003).

R. Higgins and M. Flory, Terrorism and International Law (London: Routledge, 2003).

World at Risk: A Global Issue Source Book (Washington D.C.: CQ Press, 2002).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.