ENI5021 Pazarlamada Yenilikçi YaklaşımlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENI5021 Pazarlamada Yenilikçi Yaklaşımlar Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: HANDE SAĞLAM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. SABA GAMZE ORAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı bireylerin, grupların, örgütlerin ve farklı kültürlerin yaratıcılığına dair geliştirilen teorik ve uygulamalı modellerin derinlemesine anlaşılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-örgütlerde inovasyonu nasıl ve nerede ortaya çıkarabilceklerinin ve inovasyonun rekabetçi avantaj sağlamada neden çok önemli olduğunu açıklayabilecektir,
-öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl teşvik edebileceklerini anlamaları ve dünyada yaratıcılıkları ile tanınan firmaların yöneticilerinin ve girişimcilerin yaratıcılık ve inovasyonu nasıl yönettiklerini yorumlayabilecektir,
-yaratıcı problem çözme ve karar verme tekniklerini açıklayabilecektir,
-yaratıcılık ve inovasyonu teşvik eden temel yönetim rollerinin ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir,
-inovasyon sürecinin temel ögelerini açıklayabilecektir

Dersin İçeriği

Ders günün birinde yaratıcı ve yenilikçi bir örgütün parçası olmak veya yaratıcılığını nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Yaratıcılık ve inovasyon konusunun derinlemesine anlaşılmasının sağlanmasıyla, öğrencilerin yaratıcılıklarının farkına varmasının sağlanması ve yaratıcılığı inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnovasyona giriş Okuma
2) İnovasyonun tanımı, tarihi ve çeşitleri Okuma
3) İnovasyonun Kaynakları: Tüketici talepleri ve ihtiyaçları Okuma
4) İnovasyonun Kaynakları II: Şirket içinde inovasyon yönetimi Okuma
5) İnovasyonun kaynakları III: paydaşlar ve stratejik ortaklıklar Okuma
6) İnovasyonun Kaynakları IV: Araştırma ve geliştirme yönetimi Okuma
7) vize sınavı okuma
8) dijital pazarlama I okuma
9) dijital pazarlama II Okuma
10) Ürün geliştirmede inovasyon Okuma
11) Fiyatlandırmada inovasyon Okuma
12) Dağıtımda inovasyon Okuma
13) Promosyonda inovasyon Okuma
14) Projelerin sunumu Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Innovation Management and New Product Development, Paul Trott, Prentice Hall, 4th Edition, 2008
Diğer Kaynaklar:  İnovasyon Çemberi, Tom Peters, Ledo Yayıncılık, 2008.
 Markaların İnovasyon Manifestosu, John Grant, MediaCat Yayınları, 2006.
 Yaratıcılık ve İnovasyon, Frans Johansson, MediaCat Yayınları, 2007.
 İnovasyon, Yönetimde Devrimin Rehberi, İbrahim Kavrakoğlu, Alteo Yayıncılık, 2006.
 İnovasyon, Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı, Şirin Elçi, Nova Yayıncılık, 2006.
 Yaratıcılık, Aklın Sınırlarını Aşmak, Ken Robinson, Kitap Yayınevi, 2008.
 İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık, Richard Luecke, İş Bankası Kültür Yayınları, 2008.
 Tarz Çağında Ürünler Yaratma, Susan Besemer, Morpa Yayınları, 2006.
 Ne Parlak Fikir, Yekta Özözer, Sistem Yayıncılık, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Uygulama 13 91
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Sunum / Seminer 1 3
Ödevler 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.