ENI5013 Yenilikçi İş KurmaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENI5013 Yenilikçi İş Kurma Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: HANDE SAĞLAM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZAY ÖZAYDIN
Dr. Öğr. Üyesi MUHTEREM ŞEBNEM ENSARİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere kendi işlerini kurabilmeleri için gerekli olan organizasyon kabiliyetini ve resmi gereklilikleri öğretmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla bitiren öğrenciler;
- yeni bir iş girişimi kurma ve başlatma sürecine eleştirisel bir bakış açısı kazanırlar,
-muhtemel iş fırsatları için nasıl araştırma, belirleme ve değerlendirme yapılacağını öğrenirler

Dersin İçeriği

Bu derste yeni bir iş kurmak için pazar araştırmasının nasıl yapılacağı ve muhtemel müşterilerin belirlenip pazarlama stratejisi oluşturulması işlenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İyi bir girişimci nasıl olunur? Okuma
2) Kurumsal yapı Okuma
3) Hedef pazarı belirlemek ve onlara ulaşmak Okuma
4) Ürün ve fiyatlandırma stratejisi Okuma
5) Maddi kaynak bulma, mekan seçimi ve personel alımı Okuma
6) Müşteri çekme stratejilerini öğrenmek Okuma
7) Vize Sınavı Okuma
8) İş Kurmada Yasal Yükümlülükler Okuma
9) Stratejik planlama Okuma
10) Girişimci için yeni dağıtım kanalları Okuma
11) İş performansının değerlendirilmesi Okuma
12) Sosyal medya ve teknolojinin yenilikçi iş hayatında kullanımı Okuma
13) Sunum Yetenekleri Çalışması Okuma
14) İş Plan örneği sunumu Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Entrepreneur’s Toolkit (ET): Tools and Techniques to Launch and Grow Your Business, various authors, Harvard Business Press Books.
Diğer Kaynaklar: Marketer’s Toolkit: The 10 Strategies You Need to Succeed, various authors, Harvard Business Press Books

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 7 91
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 3 33
Sunum / Seminer 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.