EFN5232 Finansal Piyasalar ve KurumlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE FİNANS (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EFN5232 Finansal Piyasalar ve Kurumlar Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ASLI YÜKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Ders finansal piyasalar ve kurumları, uluslararası ortamda değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Ders finansal varlıklar kavramı, bu varlıkların modern ekonomi ve mali piyasalar içindeki rollerinin anlatımıyla başlar. Derste finansal aracılar, görevleri, kısaca onların aktif / pasif yönetimi ve finansal yenilik, varlık menkul kıymetleştirme ve küreselleşme gibi son gelişmeler üzerine odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I.Finans piyasalarını, finansal aracıları ve rollerini sıralayabilecektir.
II.Finans piyasalarının ekonomideki yeri ve önemini tartışabilecektir.
III.Finans piyasalarının işlemcilerini ve çalışma prensipleri hakkında bilgi verebilecektir.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) FİNANSAL PİYASALAR VE KURUMLARA GİRİŞ ÖN OKUMA
2) FAİZ ORANLARI ÖN OKUMA
3) FİNANSAL PİYASALARIN ETKİNLİĞİ ÖN OKUMA
4) PARA VE SERMAYE PİYASALARI ÖN OKUMA
5) TAHVİL PİYASASI ÖN OKUMA
6) HİSSE SENEDİ PİYASASI ÖN OKUMA
7) ARA SINAV
8) MORTGAGE PİYASASI ÖN OKUMA
9) DÖVİZ PİYASASI ÖN OKUMA
10) TÜREV PİYASALARI ÖN OKUMA
11) SİGORTACILIK, FİNANSAL KİRALAMA, FACTORING, RISK SERMAYESİ ÖN OKUMA
12) TÜRKİYE’DE FİNANSAL KURUMLAR PREREADİNG
13) HEDGE FONLAR ÖN OKUMA
14) GENEL TEKRAR ÖN OKUMA

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finansal Pazarlar Finansal Kurumlar ve Sermaye Pazarı Analizleri, Prof.Dr. Serpil Canbaş ve Prof.Dr. Hatice Doğukanlı (Beta Yayınları)

Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi (Gazi Kitabevi)
Prof.Dr. Mehmet Baha Karan
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 13 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 85
Ödevler 14 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 4
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 5
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 4