Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Muhasebe Bilgi Sistemi Muhasebe Kullanıcıları, Tanımı ve Kullanılan Belgeler, Genel Kabul Görmüş Muhasebe Kavramları ve Bilgi Sistemleri |
|
2) |
Muhasebe'de kullanılan belgeler Defter tutma prosedürleri, Kayıtlama, Uygunluk |
|
3) |
Temel Finansal Tablolar Bilanço İlkeleri( Varlıklar, Yabancı Kaynaklar, Öz kaynaklar) Gelir Tablosu İlkeleri |
|
4) |
Muhasebe Hesap Planı Muhasebe Kavramları ve Önemi Bilanço ve Gelir tablosu hesapları Defter_i Kebir Hesapları |
|
5) |
Tek düzen Hesap Planı (Varlık, Borç ve Gelir tablosu kalemleri) Tek düzen hesap planı sınıflandırılması Yevmiye Hesapları |
|
6) |
Dönemsel Periyodik İşlemler Mizan Düzenleme ve KDV Hesaplamaları |
|
7) |
Ara Sınav |
|
8) |
Dönemsel Basit Örneklerle Uygulamalı İşlemler |
|
9) |
Dönem Sonu İşlemleri Kapanış Hesapları |
|
10) |
Finansal Tabloları Hazırlama: Bilanço, Gelir Tablosu, Nakit akım Tablosu, Kar Dağıtım Tablosu, ÖZkaynak Değişim Tablosu |
|
11) |
Finansal Tablo Analizi: Finansal Tablo analizinin amacı Bilanço ve Gelir tablosunun önemi |
|
12) |
Finansal Tablo Analizi-2: Finansal analiz Teknikleri Analiz Sonuçları ve Finansal Kararlar |
|
13) |
Muhasebe standartları Muhasebe standartlarının İlkeleri Vergi Usul Kanunu ile Karşılaştırılmalı Analiz ile Vergi Kalemleri |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Türkiye Finansal Raporlama Standartları Uygulamaları Gürbüz Gökçen, Başak Ataman Akgül, Cemal Çakıcı
Accounting,Charles Horngren, Walter Harrison, Suzanne Oliver, 9th Edition, Pearson
|
Diğer Kaynaklar: |
Türkiye Finansal Raporlama Standartları Uygulamaları Gürbüz Gökçen, Başak Ataman Akgül, Cemal Çakıcı
Accounting,Charles Horngren, Walter Harrison, Suzanne Oliver, 9th Edition, Pearson
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
5 |
3) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
8) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme |
5 |
9) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
4 |
10) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
11) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
12) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
5 |
13) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
14) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |