BUS5075 Dijital PazarlamaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5075 Dijital Pazarlama Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN VEYSEL ERTEMEL
Dr. AYŞEGÜL SAĞKAYA GÜNGÖR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere, şirketlerin e-işletme, Proje ve Pazarlama yönetimi, stratejik yönetim ve genel yönetim kademelerinde öncü rol alabilmeleri için hazırlayacak altyapıyı kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
e-ticaretin hızla değişen dünyasında var olan riskler ve farklı alanlarda bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu tarz bir iş kolunun temel karakteristik özellikleri, fırsatları ve limitleri hakkında detaylı bilgiler aktarılacaktır. e-ticaret konusundaki örnek olaylar ve marka deneyimleri, strateji, organizasyon ve ve çeşitlilik açılarından ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) e-Ticart ve Dijital Pazarlamaya Giriş
2) e-Ticaretin ve Dijital Pazarlamada Stratejik Yönetim
3) Pazar Araştırması ve Dijital Tüketici
4) Web Siteleri (Tasarım, Kullanılabilirlik, Kurumsal Kimlik)
5) Mikrositeler & Reklamlar
6) Dijital Pazarlama, İnternet Medya Planlama ve Satın Alma
7) Ara Sınav
8) Arama Motoru Optimizasyonu & Arama Motoru Pazarlaması
9) (B2B), (B2E) & (B2C) Pazarları
10) Affiliate Pazarlama, Pazaryerleri, Müzayede & Club Konseptleri
11) Mobil Pazarlama
12) Online Müşteri Hizmetleri Yönetimi & Müşteri Veri Tabanı
13) Social Medya 1 - YouTube, Facebook & Twitter Social Medya 2 – Sosyal Medya Yönetimi
14) Veri Toplama, Raporlama, Analitik (İş Zekası)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen
• E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)
Diğer Kaynaklar: • E-Ticaret Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu - Şule Özmen
• E-Business and E-Commerce Management by Dave Chaffey, Financial Times/ Prentice Hall; 5 edition (14 July 2011)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 4
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 5
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 3
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 4
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 2