ARC2941 Architectural Presentation TechniquesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ARC2941 Mimarlıkta Sunum Teknikleri Bahar 0 4 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. İLHAN AYDIN MELTEM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLHAN AYDIN MELTEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin sunuma yönelik çizim dilini, mimari fikirleri çeşitli metodlarla ifade edebilecek şekilde geliştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı mimari sunum metodlarını anlamları ve amaçları doğrultusunda incelemek

2) Çeşitli sunum tekniklerini (kolaj, patlatılmış perspektif, görüntü işleme ve anahat çizimleri gibi) uygulamak

3) Diğer derslerde öğrenilen çizim tekniklerini kullanarak bir sunum oluşturabilmek

4) Mimari sunum için zengin bir görsel dil yaratmak amacıyla farklı malzeme, çizim tekniği ve ölçek kullanımlarını deneyimlemek

5) İçerik, konsept ve tasarım fikrinin görsel olarak ifade edilmesi

Dersin İçeriği

Kent (parçası) üzerinde gözlem ve kentin temsiliyetinin ifadesinin anlatılması; Poster ve sunum ile ilgili bilgilerin verilmesi ve stüdyo çalışmaları ile bu bilgilerin geliştirilmesi; Binaya dair biçim, yönlendirme, işlev, strüktür analizi ve bunların eskiz ile ifade edilmesinin yöntemlerinin anlatılması.Tasarım önerisi ve sunumunun suluboya tekniği, sketch-up ve photoshop gibi dijital araçlarla ifade edilmesinin anlatılması ve stüdyo uygulamalarının yapılması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Sunum teknikleri ve mimari sunum fikirlerinde görülen değişimler üzerinde konu anlatımı ve tartışmalar
2) Uygulama 1 (kent ölçeği): Saha gezisi. Kentin seçilecek bir bölgesinde gözlem ve inceleme gezisi.
3) Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi.
4) Uygulama 1: Seçilen kent bölgesinde yapılan araştırma sonuçlarından kolaj üretilmesi.
5) Sunum/Uygulama 1 teslimi: Kolaj
6) Uygulama 2 (bina ölçeği): Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin yapılması.
7) Uygulama 2: Seçilen bir binanın biçim, ulaşım, işlev ve yapısal analizlerinin patlatılmış perspektif tekniğiyle sunulması.
8) Uygulama 2: Patlatılmış perspektif çizimi.
9) Sunum/Uygulama 2 teslimi: Patlatılmış perspektif.
10) Uygulama 3 (iç mekan ölçeği): Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu – Çizim 1: Silüet.
11) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu- Çizim 2: Silüet ve siyah-beyaz gölgelendirme.
12) Uygulama 3: Renk teorisi, ana renkler, RGB/CMYK renk düzenleri - Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
13) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
14) Uygulama 3: Kentsel bir iç mekanın tasarımı ve sunumu - Çizim 3: silüet ve suluboya ile renkli gölgelendirme.
15) Sunum/Uygulama 3 teslimi.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Elam K. (2007) Typographic Systems
Farelly L. (2008) Representational techniques
Berger J. (1972) Ways of seeing (Görme Biçimleri)
Crary J. (1990) Techniques of the observer (Gözlemcinin Teknikleri)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 4 40
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. 4
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. 4
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. 2
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. 4
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. 1
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. 1
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir 5
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. 2
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. 2