PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PSY4069 | Gelişimsel Psikopatoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Görevlisi EBRU YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | "." |
Dersin Amacı: | Bu bütünleyici dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını daha iyi anlamak konusunda bir çerçeve çizmektir. Bunu yaparken bu bozuklukların ortaya çıkışlarıyla ilişkilendirilmiş bağlamlar; gelişimsel süreçler; çevresel, genetik ve nörobiyolojik faktörlere odaklanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çocuk psikopatolojisinin gelişimsel bir perspektiften ele alınması 2. Bazı çocukların neden atipik geliştiğini anlamak 3. Patolojinin gelişiminde ailelerin ve bakıcıların rollerinin öğrenilmesi 4. Risk faktörleri ve dayanıklılık gibi kavramların ve belirli sonuçların erken göstergelerinin öğrenilmesi 5. Bu rahatsızlıkların önlenmesi ve ortaya çıkması halinde tedavi edilmesi konusunda bilgi sahibi olmak. |
Dersin öğretim yöntemleri, ders anlatımı, gelişimsel psikopatoloji bakış açısı üzerinden makale ve vaka tartışmaları ile bireysel çalışma şeklindedir. 1. Gelişimsel psikopatoloji perspektifi 2. Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı 3. Sınıflandırma ve değerlendirme 4. Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar 5. Travma ve strese bağlı bozukluklar 6. Duygu durum bozuklukları 7. Davranım sorunları 8. Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu 9. İletişim ve öğrenme bozuklukları 10. Entelektüel yeti yitimi 11. Otizm spektrum bozuklukları 12. Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel giriş | |
2) | Gelişimsel psikopatoloji perspektifi | Kitaptan 2. bölümün okunması |
3) | Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı & sınıflandırma ve değerlendirme | Kitaptan 3. ve 5. bölümlerin okunması |
4) | Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar | Kitaptan 6. bölümün okunması |
5) | Travma ve strese bağlı bozukluklar | Kitaptan 7. bölümün okunması |
6) | Duygu durum bozuklukları | Kitaptan 8. bölümün okunması |
7) | Davranım sorunları | Kitaptan 9. bölümün okunması |
8) | Ara Sınav | |
9) | Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu | Kitaptan 10. bölümün okunması |
10) | İletişim ve öğrenme bozuklukları | Kitaptan 11. bölümün okunması |
11) | Entelektüel yeti yitimi | Kitaptan 12. bölümün okunması |
12) | Otizm spektrum bozuklukları | Kitaptan 13. bölümün okunması |
13) | Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar | Kitaptan 14. bölümün okunması |
14) | Tartışma haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th ed.). Routledge. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | 5 |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | 5 |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | 3 |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | 5 |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | 5 |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | 5 |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | 3 |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | 3 |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. | 3 |