PSY4069 Developmental PsychopathologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY4069 Gelişimsel Psikopatoloji Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYŞENUR BENEVENTO
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Görevlisi EBRU YILMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu bütünleyici dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemi psikolojik bozukluklarını daha iyi anlamak konusunda bir çerçeve çizmektir. Bunu yaparken bu bozuklukların ortaya çıkışlarıyla ilişkilendirilmiş bağlamlar; gelişimsel süreçler; çevresel, genetik ve nörobiyolojik faktörlere odaklanılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çocuk psikopatolojisinin gelişimsel bir perspektiften ele alınması

2. Bazı çocukların neden atipik geliştiğini anlamak

3. Patolojinin gelişiminde ailelerin ve bakıcıların rollerinin öğrenilmesi

4. Risk faktörleri ve dayanıklılık gibi kavramların ve belirli sonuçların erken göstergelerinin öğrenilmesi

5. Bu rahatsızlıkların önlenmesi ve ortaya çıkması halinde tedavi edilmesi konusunda bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri, ders anlatımı, gelişimsel psikopatoloji bakış açısı üzerinden makale ve vaka tartışmaları ile bireysel çalışma şeklindedir. 
1. Gelişimsel psikopatoloji perspektifi
2. Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı
3. Sınıflandırma ve değerlendirme
4. Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar
5. Travma ve strese bağlı bozukluklar
6. Duygu durum bozuklukları
7. Davranım sorunları
8. Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu
9. İletişim ve öğrenme bozuklukları
10. Entelektüel yeti yitimi
11. Otizm spektrum bozuklukları
12. Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse genel giriş
2) Gelişimsel psikopatoloji perspektifi Kitaptan 2. bölümün okunması
3) Psikopatolojinin biyolojik ve çevresel bağlamı & sınıflandırma ve değerlendirme Kitaptan 3. ve 5. bölümlerin okunması
4) Kaygı ve obsesif-kompulsif bozukluklar Kitaptan 6. bölümün okunması
5) Travma ve strese bağlı bozukluklar Kitaptan 7. bölümün okunması
6) Duygu durum bozuklukları Kitaptan 8. bölümün okunması
7) Davranım sorunları Kitaptan 9. bölümün okunması
8) Ara Sınav
9) Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu Kitaptan 10. bölümün okunması
10) İletişim ve öğrenme bozuklukları Kitaptan 11. bölümün okunması
11) Entelektüel yeti yitimi Kitaptan 12. bölümün okunması
12) Otizm spektrum bozuklukları Kitaptan 13. bölümün okunması
13) Temel fiziksel işlevsellikle ilgili bozukluklar Kitaptan 14. bölümün okunması
14) Tartışma haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Israel, A. C., Malatras, J. W., & Wicks-Nelson, R. (2021). Abnormal Child and Adolescent Psychology (9th ed.). Routledge.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 38 38
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 5
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). 3
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. 5
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. 5
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. 5
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. 3
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. 3
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. 3