TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1065 | Uygarlık Tarihi I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DERYA TARBUCK Dr. Öğr. Üyesi NURAN FERYAL TANSUĞ DOURLARİS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla öğrencileri dünya medeniyetleri hakkında bilgilendirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler eleştirel düşünme yetenekleri geliştirirler. 2. Öğrenciler tarihsel gelişmeleri analiz edip eleştirebilirler. 3. Öğrenciler çeşitli bilgilerin sentezini yapıp düşüncelerini açık ve anlamlı bir şekilde ifade edebilirler. 4. Öğrenciler tarihsel meseleleri anlama ve inceleyebilme yeteneği geliştirirler. 5. Öğrenciler medeniyet kavramının ne anlama geldiğini anlayıp tartışabilirler. 6. Öğrenciler medeniyetlerin neden doğu bölgesinde ortaya çıktığını anlarlar. |
Medeniyetlerin nasıl ortaya çıktığını ve belli başlı dünya medeniyetlerini incelemek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yenitaş Devri: Tarım ve Medeniyetin Ortaya Çıkışı | ders kitaplari |
2) | Mezopotamya Medeniyetleri | ders kitaplari |
3) | Antik Mısır Medeniyeti | ders kitaplari |
4) | Antik Hindistan Medeniyeti | ders kitaplari |
5) | Antik Çin Medeniyeti | ders kitaplari |
6) | Anadolu Medeniyetleri, Hititliler ve Pers İmparatorluğu | ders kitaplari |
7) | Antik Yunan Medeniyeti | ders kitaplari |
8) | Hellenistik Dönem | ders kitaplari |
9) | Roma’ya Giriş; Roma Cumhuriyeti | ders kitaplari |
10) | Roma İmparataorluğu | ders kitaplari |
11) | Hristiyanlığın Temelleri | ders kitaplari |
12) | Klasik Dönem Medeniyetlerinin Sona Erişi: Dönüşen Dünya Tarihi | ders kitaplari |
13) | Doğu Avrupa’da Medeniyet: Bizans | ders kitaplari |
14) | Erken Ortaçağ | ders kitaplari |
Ders Notları / Kitaplar: | Course Notes / Textbooks Peter Stearns, Michael Adas et all, The Global Experience, World Civilizations Albert M. Craig, William A. Graham et all, The Heritage of World Civilizations |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 93 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | 1 |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | 1 |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama |