Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Hakkında Genel Bilgi |
Dil nedir, dilin doğuşu, dil ve iletişim, dil ve düşünce, dil ve toplum, dil ve kültür. |
2) |
Dil Bilgisi |
Ses Bilgisi |
3) |
Dil Bilgisi |
Yazım Kuralları |
4) |
Dil Bilgisi |
Noktalama İşaretleri |
5) |
Dil Bilgisi |
Anlatım Bozuklukları |
6) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçe Üzerine”, Alev Alatlı
“Değişen Türkçemiz”
“Türkçe Sorunu”, Murat Belge
|
7) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçenin Geleceği”, Hayati Develi
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Cahit KAVCAR
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın
|
8) |
Hikâye Kültürü |
“Pandomima”, Sami Paşazade Sezai
“Ecir ve Sabır”, Hüseyin Rahmi Gürpınar
“Ferhunde Kalfa”, Halit Ziya Uşaklıgil
|
9) |
Hikâye Kültürü |
Himmet Çocuk”, Halide Edip Adıvar
“Hanende Melek”, Sabahattin Ali
|
10) |
Hikâye Kültürü |
“Lüzumsuz Adam”, Sait Faik Abasıyanık
“Uyku”, Orhan Kemal
“Parasız Yatılı”, Fürüzan
|
11) |
Hikâye Kültürü |
“Usta Beni Öldürsene”, Bilge Karasu
“Beyaz Mantolu Adam”, Oğuz Atay
|
12) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Yunus Emre, Hacı Bayram-ı Veli
Pir Sultan Abdal, Kaygusuz Abdal, Karacaoğlan, Dadaloğlu, Âşık Veysel, Fuzuli, Baki, Hayali, Nef’i, Nedim
Bercesteler
|
13) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Ziya Paşa, Namık Kemal, Tevfik Fikret, Ahmet Haşim, Ziya Gökalp, Mehmet Akif Ersoy, Faruk Nafiz Çamlıbel, Orhan Veli Kanık, Neyzen Tevfik, Cahit Sıtkı Tarancı |
14) |
Şiir Kültürü |
Nazım Hikmet, Necip Fazıl Kısakürek, Yahya Kemal Beyatlı, Asaf Halet Çelebi, Atilla İlhan, Özdemir Asaf, Cemal Süreya
Turgut Uyar, Edip Cansever, Fazıl Hüsnü Dağlarca, İlhan Berk, Birhan Keskin
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin hocaları tarafından hazırlanan içeriği http://pabols.bahcesehir.edu.tr/ sitesinde mevcuttur. |
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Dili ve Kültür, İstanbul: Dergah Yayınları, 2001.
Nihad Sami Banarlı, Türkçenin Sırları, İstanbul: L&M Yayıncılık, 2007.
Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2001
Tanzimattan Günümüze Türk Öykü Antolojisi, Der. Yaşar Nabi Nayır, Enver Ercan, İstanbul: Varlık, 1994.
Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi 1/2, Der. Mehmet Fuat, İstanbul: Adam, 1992.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
1 |
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
4 |
3) |
Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
1 |
4) |
Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
1 |
5) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
2 |
6) |
Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
3 |
7) |
Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
1 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. |
3 |
9) |
Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
1 |
10) |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
11) |
Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. |
4 |
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
1 |
13) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
4 |
14) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
4 |