Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dil Hakkında Genel Bilgi |
Dil nedir, dilin doğuşu, dil ve iletişim, dil ve düşünce, dil ve toplum, dil ve kültür. |
2) |
Dil Bilgisi |
Ses Bilgisi |
3) |
Dil Bilgisi |
Yazım Kuralları |
4) |
Dil Bilgisi |
Noktalama İşaretleri |
5) |
Dil Bilgisi |
Anlatım Bozuklukları |
6) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçe Üzerine”, Alev Alatlı
“Değişen Türkçemiz”
“Türkçe Sorunu”, Murat Belge
|
7) |
Türkçe Kültürü |
“Türkçenin Geleceği”, Hayati Develi
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Cahit KAVCAR
“Türkçenin Güncel Sorunları”, Prof. Dr. Şükrü Haluk Akalın
|
8) |
Hikâye Kültürü |
“Pandomima”, Sami Paşazade Sezai
“Ecir ve Sabır”, Hüseyin Rahmi Gürpınar
“Ferhunde Kalfa”, Halit Ziya Uşaklıgil
|
9) |
Hikâye Kültürü |
Himmet Çocuk”, Halide Edip Adıvar
“Hanende Melek”, Sabahattin Ali
|
10) |
Hikâye Kültürü |
“Lüzumsuz Adam”, Sait Faik Abasıyanık
“Uyku”, Orhan Kemal
“Parasız Yatılı”, Fürüzan
|
11) |
Hikâye Kültürü |
“Usta Beni Öldürsene”, Bilge Karasu
“Beyaz Mantolu Adam”, Oğuz Atay
|
12) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Yunus Emre, Hacı Bayram-ı Veli
Pir Sultan Abdal, Kaygusuz Abdal, Karacaoğlan, Dadaloğlu, Âşık Veysel, Fuzuli, Baki, Hayali, Nef’i, Nedim
Bercesteler
|
13) |
Şiir Kültürü |
Şairler ve Şiirlerinden Örnekler: Ziya Paşa, Namık Kemal, Tevfik Fikret, Ahmet Haşim, Ziya Gökalp, Mehmet Akif Ersoy, Faruk Nafiz Çamlıbel, Orhan Veli Kanık, Neyzen Tevfik, Cahit Sıtkı Tarancı |
14) |
Şiir Kültürü |
Nazım Hikmet, Necip Fazıl Kısakürek, Yahya Kemal Beyatlı, Asaf Halet Çelebi, Atilla İlhan, Özdemir Asaf, Cemal Süreya
Turgut Uyar, Edip Cansever, Fazıl Hüsnü Dağlarca, İlhan Berk, Birhan Keskin
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin hocaları tarafından hazırlanan içeriği http://pabols.bahcesehir.edu.tr/ sitesinde mevcuttur. |
Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Dili ve Kültür, İstanbul: Dergah Yayınları, 2001.
Nihad Sami Banarlı, Türkçenin Sırları, İstanbul: L&M Yayıncılık, 2007.
Doğan Aksan, Türkçenin Gücü, İstanbul: Bilgi Yayınevi, 2001
Tanzimattan Günümüze Türk Öykü Antolojisi, Der. Yaşar Nabi Nayır, Enver Ercan, İstanbul: Varlık, 1994.
Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi 1/2, Der. Mehmet Fuat, İstanbul: Adam, 1992.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. |
|
2) |
2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) |
|
4) |
4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
6) |
6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
5 |
7) |
7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
|
8) |
8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. |
|
9) |
9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
10) |
10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
11) |
11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. |
|
12) |
12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. |
|