TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HST1071 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NURİ YAZICI |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NECATİ AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | * Türk İnkılâbının tarihî anlamını ve önemini kavratmak, * Atatürk’ü ve onun dünya görüşünü ve düşüncelerini kavratmak * Kurtuluş Savaşı’nın hangi ortamda ve nasıl kazanıldığını kavratmak * Türkiye’nin toprak bütünlüğünün ve Türk Milletinin bölünmezliğinin önemini kavratmak ve bu hedef için Atatürk’ün birleştirici özelliğini kavratmak * Millî Mücadele’nin, Atatürk İnkılâplarının evrensel değerlerini ve yabancı uluslara nasıl örnek olduğunu kavratmak * Günümüzün ve geleceğin konuları karşısında Atatürkçü bir yaklaşım ve düşünce geliştirme yeteneğini kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler şu becerileri kazanmış olacaklardır: * Yakın tarih olaylarını sebep-sonuç ilişkileri içinde yorumlayabilmek. * Cumhuriyet reformlarını tarihsel bir bütünlük içinde görebilmek. * Tarihsel terimleri yorumlayabilecek ve birbirlerinden farklarını ayırt edebilmek. * Türk İstiklâl Savaşının kazanıldığı askerî, siyasal ve ekonomik ortamı kavrayabilmek. * Vatan, bayrak, bağımsızlık, egemenlik gibi kavramların bir millet için ne değerde olduklarını kavrayabilmek. * Atatürk’ün, Türk milleti için birleştirici bir değer olduğunu kavrayabilmek. * Uluslararası toplumda, “bağımsız bir devlet ve onurlu bir millet” olarak yaşamanın bedelinin ne olduğunu kavrayabilmek * Osmanlı’dan Cumhuriyet’e geçişte toplum ve devlet yapısı olarak yaşanan değişimi kavrayabilmek. |
Bu derste yeni bir Türk devletinin kuruluşu, bu devletin dayandığı temel ilkeler ve bu değişimin büyük önderi Atatürk’ün fikirleri ve ilkeleri, kendi adıyla anılan inkılâpları konu edilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | * Öğrencilerin dersin kapsamı, amacı ve hedefleri hakkında bilgilendirilmesi. * “Tarih” ve “İnkılâp Tarihi”; terminoloji hk. | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
2) | * Osmanlı Çağdaşlaşma Tarihine Bakış: * Osmanlı İmparatorluğu’nda ıslâhatların gerekçesi ve ıslahat geleneği. (II. Mahmut dönemi dâhil) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
3) | * “Tanzimat-ı Hayriye” Dönemi | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
4) | * “Meşrutiyet” dönemi | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
5) | * XIX. yy sonları- XX. yy başlarında Osmanlı İmparatorluğu; siyasal-askerî- ekonomik ortam | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
6) | * I. Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
7) | * Mondros Ateşkes Anlaşması ve yürürlüğe girişi. | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
8) | * Mondros sonrası dış politika gelişmeleri | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
9) | * Millî Mücadele’ye gidiş. | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
10) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-I (Amasya Genelgesi dahil) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
11) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-II (Anadolu’da kongreler dönemi) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
12) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-III (Kongreler sonrası gelişmeler ve Misak-ı Millî) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
13) | *TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-IV (Misak-ı Millî sonrası gelişmeler, İstanbul’un işgali ve sonrası......) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
14) | * TÜRK İSTİKLÂL SAVAŞI: A) Hazırlık Dönemi-V (TBMM’nin açılışı ve ilk faaliyetleri.) | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay. Ankara 2004 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M. E. B. yay. * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. * Ayrıca sistemdeki ders anlatım videoları ve slaytlar. |
15) | Final sınavları | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Nuri Yazıcı, Millî Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi, İstanbul. 2011, Bahçeşehir Üniversitesi Yay. |
Diğer Kaynaklar: | *Kemal Atatürk, Nutuk 1919-1927, Bugünkü dille yayına hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırmaları Merkezi Yay.Ankara 2004 * Ergun Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir 1984 * Selâhattin Tansel, Mondros’tan Mudanya’ya I, II, III, IV, İstanbul 1991, M.E.B. yay. * Peyami Safa, Türk İnkılâbına Bakışlar, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Ankara 1988 * Bernard Lewis, “Modern Türkiye’nin Doğuşu” Çev: Metin Kıratlı, Ankara, 1984 * Salahi R. Sonyel, Osmanlı Ermenileri, Remzi Kitabevi, 2. Basım ,İstanbul 2009 * * Nuri Yazıcı, Millî Mücadelede (Canik Sancak’ında) Pontosçu Faaliyetler (1918 – 1922), II. baskı, Çizgi yayınevi, Konya 2003 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 48 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili teorik ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilmek ve uygulayabilmek | |
2) | Sağlık alanına özgü terminolojiyi etkin kullanabilmek | |
3) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili mevzuatı bilmek ve mesleki etik kurallara uygun davranmak | |
4) | Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim yoluyla etkili şekilde aktarabilmek | |
5) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek | |
6) | Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilmek, yeni araç ve cihazları kullanabilmek | |
7) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilmek | 5 |
8) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygulayabilme | |
9) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilme, preparatları hazırlayabilme, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | |
10) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanabilme, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlama |