ENG1064 İngilizce IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1064 İngilizce IV Bahar 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EBRU AKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: I. İngilizce dilbilgisi kurallarını ve iletişim becerilerini aktarmak
II. İngilizce kelimelerin biçimlerini açıklayarak tanıtmak
III. doğru kelime kulllanımını yapılandırmak
IV. kompozisyon yazma düzenini örneklerle açıklamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. dilbilgisi kurallarını uygulamak
II. kelime öğrenme yöntemleri oluşturmak
III. soru ve cevap üretmek
IV. iletişim becerilerini uygulamak
V. belli amaçlar için not tutmak
VI. kompozisyon yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A2-B1 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş Ünite 7- Mesajı Aldın Mı? (Ünite Açılışı- Sayfa 93) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) İyi Bir İletişimci misin? (s: 94 - 95 + 158) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) İletişimin 4 Kuralı (s: 96 - 97 + 188) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) İletişim Sorunları (s: 98 - 99 + 159 + 168 +172) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ne Demek İstiyorsun? (s: 100) Pratikte İngilizce: Mesaj Alma ve Bırakma (s: 101 + 159 + 169) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Bana Bir Mesaj Gönder (s: 102 - 103 + 189 + 190) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Beni Haberdar Et (s: 104 – 105 + 190) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 8 – Yaşam Tarzı (Ünite Açılışı – s:107) 21. Yüzyılda Sağlık (s: 108 – 109) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Ek çalışma ve tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) GENEL TEKRAR Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Tedavi Plan Döngüsü (s: 110 – 111 + 188) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Sağlıklı Yaşam Seçenekleri (s: 112 – 113 + 190) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Antrenmanını ATladın mı? (s: 114) Pratikte İngilizce: İyi ve Kötü Haber Verme (s: 115) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Fitness First (özel bir spor salonunun ismi) (s: 116 – 117 + 191) Yön Değişikliği (s: 118 – 119 + 188) Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moving into Healthcare&Nursing - Garnet Education
Diğer Kaynaklar: Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller
Materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 1
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 1
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 1
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1