ENG1062 İngilizce IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1062 İngilizce II Bahar 2 0 2 1
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. GİZEM YAMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: I. İngilizce dilbilgisi kurallarını ve iletişim becerilerini aktarmak
II. İngilizce kelimelerin biçimlerini açıklayarak tanıtmak
III. doğru kelime kulllanımını yapılandırmak
IV. paragraf yazma düzenini örneklerle açıklamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. dilbilgisi kurllarını uygulamak
II. kelime öğrenme yöntemleri oluşturmak
III. soru ve cevap üretmek
IV. iletişim becerilerini uygulamak
V. belli amaçlar için not tutmak
VI. paragraf yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni A2 İngilizce seviyesi tanımına dayalı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Ünite 3 – Doktorların hizmetlerini tanıma, doğru vurgu ile yüzdelikleri telaffuz etme -Konuya ilişkin kelime bilgisi (Doktor Hizmetleri) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
2) Ünite 3 – Dünyadaki sağlık sistemlerini görsel ve sözel bilgi olarak anlama, ülkelerin isimlerini doğru vurgu ile telaffuz etme, dersteki hedef kelimeleri kullanarak kendi ülkesindeki sağlık sistemlerini konuşma - Konuya ilişkin kelime bilgisi (Dünyadaki Sağlık Sistemleri) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
3) Ünite 3 – Hastane bölümlerini tanıma, dinleme aktiviteleri üzerinden konuşmalardaki olumlu ve olumsuz cümleleri ayırt etme Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastane Bölümleri) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
4) Ünite 3 – Hastane bölümleri ve meslekleri üzerine mini konuşma verme *** Bölümle alakalı ek okuma parçaları ve videolar izleyerek okuma becerilerini geliştirme Ders izlencesinde belirtilmiştir.
5) Ünite 3 – Sağlık sürecini ve sağlık sektöründe şirketlerin ilaç üretimi ve kullanımı için işbirliklerini anlatan parçalar ile okuma becerilerini geliştirme, özne ve fiili cümle içinde ayırt edebilme ve uyumlandırabilme Konuya ilişkin kelime bilgisi (İlaç üretimi) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
6) Ünite 3 – Bir okuma parçası üzerinden not alma, basamak değeri yüksek sayıları telaffuz etme, bir ülkedeki sağlık sistemini anlatan paragraf yazma, yazılı cümlelerde özneyi, yüklemi ve nesneyi ayırma -Konuya ilişkin kelime bilgisi (Gelişmekte olan ülkelerde sağlık) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
7) Ünite 4 – Hedef kelimeleri sözlü, yazılı ve işitsel olarak anlama -Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastalarla doğru iletişim) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
8) Ünite 4 – Hastane kafeteryasında yemek sipariş etme / Konuşma becerilerinde bir sonraki kelimeyi tahmin etme Ders izlencesinde belirtilmiştir.
9) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
10) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.
11) Ünite 4 – Hasta odaklı bakım üzerine konuşma verme -Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hasta odaklı bakım) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
12) Ünite 4 – Başlıkları kullanarak paragraf içeriklerinin konusunu tahmin ederek okuma becerilerini geliştirme, okuma parçaları üzerinde cümlelerin nesnesini bulma Konuya ilişkin kelime bilgisi (Hastalar üzerinde iyi izlenim yaratma) Ders izlencesinde belirtilmiştir.
13) Ünite 4 – Daha uzun özne ve nesneleri tanımlayabilme, rapor yazma üzerine paragraf çalışmaları *** Bölümle alakalı ek okuma parçaları ve videolar izleyerek okuma becerilerini geliştirme Ders izlencesinde belirtilmiştir.
14) Genel Tekrar Ders izlencesinde belirtilmiştir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: MOVING INTO HEALTHCARE AND NURSING - Garnet Education
Diğer Kaynaklar: Dersin öğretim elemanı tarafından hazırlanan kaynaklar
Materials prepared by the course instructor

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 1
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 1
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. 1
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 1
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 1
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 1
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 1