BME3980 IT in MedicineBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3980 Tıpta Enformasyon Teknolojileri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKMEN ALTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bilgi teknolojisinin tıbbi uygulamalarının temel yönlerini tanıtır.Dersin ana başlıklardan bazıları tıp bilişimi, elektronik sağlık kayıtları, hasta bilişim ve ağ hizmetleri, çevrimiçi tıbbi kaynaklar, arama motorları, mobil teknoloji, kanıta dayalı tıp, klinik uygulama kılavuzlarına örnekleri, hasta güvenliği ve teknoloji, elektronik reçete içerir teletıp, biyoinformatik programları, kamu arşivleme, elektronik formlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. kullanılabilir BT ilaç uygulamaları ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin.
II. Tıpta BT çalışma ilkelerini tanımlar.
III.Iş, klinik ve tıpta BT eğitim yönlerini belirlemek.
IV. Çeşitli teknikler ve tıp alanında değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın.

Dersin İçeriği

Tıp Bilişimi Genel Bakış,Elektronik Sağlık Kayıtları
Hasta Bilişim
Çevrimiçi Tıbbi Kaynakları
Arama Motorları Kullanımı
Mobil teknoloji tanımlar
Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır.
Hasta İzleme sistemi
İnceleme ve Sınav
Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar
Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar.
Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri.
Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar.
Popüler biyoinformatik programları anlatıyor

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıp Bilişimine Genel Bakış
2) Elektronik Sağlık Kayıtları
3) Hasta Bilişimi
4) Çevrimiçi Tıbbi Kaynaklar
5) Arama Motorları Kullanımı
6) Mobil teknoloji tanımları
7) Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır.
8) Hasta İzleme sistemi
9) İnceleme ve Sınav
10) Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar
11) Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar.
12) Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri.
13) Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar.
14) Popüler biyoinformatik programları anlatıyor

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 25
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.