FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME3980 | Tıpta Enformasyon Teknolojileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÖKMEN ALTAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders bilgi teknolojisinin tıbbi uygulamalarının temel yönlerini tanıtır.Dersin ana başlıklardan bazıları tıp bilişimi, elektronik sağlık kayıtları, hasta bilişim ve ağ hizmetleri, çevrimiçi tıbbi kaynaklar, arama motorları, mobil teknoloji, kanıta dayalı tıp, klinik uygulama kılavuzlarına örnekleri, hasta güvenliği ve teknoloji, elektronik reçete içerir teletıp, biyoinformatik programları, kamu arşivleme, elektronik formlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. kullanılabilir BT ilaç uygulamaları ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin. II. Tıpta BT çalışma ilkelerini tanımlar. III.Iş, klinik ve tıpta BT eğitim yönlerini belirlemek. IV. Çeşitli teknikler ve tıp alanında değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın. |
Tıp Bilişimi Genel Bakış,Elektronik Sağlık Kayıtları Hasta Bilişim Çevrimiçi Tıbbi Kaynakları Arama Motorları Kullanımı Mobil teknoloji tanımlar Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. Hasta İzleme sistemi İnceleme ve Sınav Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıp Bilişimine Genel Bakış | |
2) | Elektronik Sağlık Kayıtları | |
3) | Hasta Bilişimi | |
4) | Çevrimiçi Tıbbi Kaynaklar | |
5) | Arama Motorları Kullanımı | |
6) | Mobil teknoloji tanımları | |
7) | Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır. | |
8) | Hasta İzleme sistemi | |
9) | İnceleme ve Sınav | |
10) | Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar | |
11) | Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar. | |
12) | Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri. | |
13) | Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar. | |
14) | Popüler biyoinformatik programları anlatıyor |
Ders Notları / Kitaplar: | Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |