BME3980 IT in MedicineBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3980 Tıpta Enformasyon Teknolojileri Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÖKMEN ALTAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders bilgi teknolojisinin tıbbi uygulamalarının temel yönlerini tanıtır.Dersin ana başlıklardan bazıları tıp bilişimi, elektronik sağlık kayıtları, hasta bilişim ve ağ hizmetleri, çevrimiçi tıbbi kaynaklar, arama motorları, mobil teknoloji, kanıta dayalı tıp, klinik uygulama kılavuzlarına örnekleri, hasta güvenliği ve teknoloji, elektronik reçete içerir teletıp, biyoinformatik programları, kamu arşivleme, elektronik formlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. kullanılabilir BT ilaç uygulamaları ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin.
II. Tıpta BT çalışma ilkelerini tanımlar.
III.Iş, klinik ve tıpta BT eğitim yönlerini belirlemek.
IV. Çeşitli teknikler ve tıp alanında değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın.

Dersin İçeriği

Tıp Bilişimi Genel Bakış,Elektronik Sağlık Kayıtları
Hasta Bilişim
Çevrimiçi Tıbbi Kaynakları
Arama Motorları Kullanımı
Mobil teknoloji tanımlar
Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır.
Hasta İzleme sistemi
İnceleme ve Sınav
Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar
Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar.
Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri.
Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar.
Popüler biyoinformatik programları anlatıyor

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıp Bilişimine Genel Bakış
2) Elektronik Sağlık Kayıtları
3) Hasta Bilişimi
4) Çevrimiçi Tıbbi Kaynaklar
5) Arama Motorları Kullanımı
6) Mobil teknoloji tanımları
7) Bu ders Klinik Uygulamaları Kılavuzu için gerekli adımlar boyunca katılımcılar alır.
8) Hasta İzleme sistemi
9) İnceleme ve Sınav
10) Bu ders Hastalık Kayıtları örnekler sağlar
11) Hasta Güvenliği ve Teknoloji temellerini sağlar.
12) Elektronik reçeteleme çalışma ilkeleri.
13) Teletıp hizmetleri ve güncel uygulamaları tanımlar.
14) Popüler biyoinformatik programları anlatıyor

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 25
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2