BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME4441 | Hareketli Tıbbi Sistemler ve Teletıp | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok.......... |
Dersin Amacı: | Bu ders uygulanan mobil sağlık sistemleri ve teletıp temel yönlerini tanıtır.Kurs süresince, teletıp ve mobil sağlık sistemlerinin çeşitli uygulamalar ele alınacaktır.Dersin ana başlıklardan bazıları teknoloji ve ağ, klinik uygulamalar, tesis tasarımı, iş, araştırma ve değerlendirme içerir. Laboratuar deneyleri uygulama cihazları odaklanarak ders tamamlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Uygun mobil sağlık sistemleri ve teletıp teknolojileri ve sağlık hizmeti sunum rolleri belirleyin. II. Mobil sağlık ve teletıp sistemlerinin çalışma ilkelerini tanımlar. III.Iş, klinik ve mobil sağlık sistemleri ve teletıp eğitim yönlerini belirlemek. IV. Çeşitli teknikler ve mobil sağlık sistemleri ve teletıp değerlendirme için kullanılan teknoloji açıklayın. Mobil sağlık sistemleri ve teletıp sağlık teslimat için uygulanan ve potansiyel uygulamaları nasıl |
Teletıp ve TeleHealth Bakış, Klinik Uygulamalarına Genel Bakış, Teledermatoloji, Telepsychiatry, telekardiyoloji, Teletrauma, Vaka Yönetimi, ve ara sınav, Eğitim Telepresenters, Video ve Veri İletişimi, Teletıp ve mobil sağlık sistemleri ağ, Teleradyoloji, Telepatoloji, Bilgi Hizmetleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Teletıp ve TeleHealth Bakış. | |
2) | Klinik Uygulamalarına Genel Bakış. | |
3) | Teledermatoloji. | |
4) | Telepsikiatri | |
5) | Telekardiyoloji. | |
6) | Teletravma | |
7) | Vaka Yönetimi. | |
8) | İnceleme ve Ara Sınav | |
9) | Eğitim Telesunuculari | |
10) | Video ve Veri İletişimi. | |
11) | Teletıp ve mobil sağlık sistemlerinin ağ. | |
12) | Teleradyoloji | |
13) | Telepatoloji. | |
14) | Bilgi Hizmetleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006 |
Diğer Kaynaklar: | Wootton, R., Craig, J, Patterson, V, Introduction to Telemedicine (2nd ed.), 2006 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Laboratuar | 14 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 2 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 28 |
Ödevler | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 4 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. | 2 |
3) | Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. | 2 |
4) | Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. | 3 |
5) | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. | 2 |
6) | Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. | 1 |
9) | Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. | 2 |
11) | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. | 5 |