BME2063 BiomaterialsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2063 Biyomalzeme Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İREM DEMİRKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı,
- Biyomalzemeler alanının neleri kapsadığını öğretmek,
- Genel kimyadaki prensipleri gözden geçirmek,
- Biyomalzemeler ve doku mühendisliği alanındaki karmaşık problemleri çözmek için gereken kimya ve mühendislik becerilerini öğretmek
- Biyomalzemelerin çeşitlerini, vücut dokuları ve biyouyumlu malzemeler arasındaki etkileşimleri, üretim tekniklerini ve gelecekteki eğilimleri öğretmektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1) Biyomalzemelerin temel özelliklerini ve biyouyumluluk kavramlarını,
2) Farklı tür kimyasal bağları ve bunların metal, seramik ve polimerler için malzeme alt ünitelerine nasıl etki ettiğini,
3) Her bir malzeme sınıfı için mekanik özelliklerin arkasındaki moleküler mekanizmaları ve biyomalzemeleri güçlendiren ve zayıflatan olayların arkasındaki prensipleri,
4) Malzemelerin yüzey özelliklerini, toksisitesini ve malzeme karakterizasyon tekniklerini,
5) İnsan vücudundaki metallerin, seramiklerin ve polimerlerin çevresel bozulmasının arkasındaki moleküler mekanizmaları.
6) Biyomalzeme alanının biyomedikal mühendisinin eğitiminde neden önemli bir yönü olduğunu anlayabilir ve biyomalzeme bilimi ile ilgili çalışmalarını sunabilirler.

Dersin İçeriği

Biyomalzeme biliminin temel kavramları, metaller, seramikler, polimerler ve kompozit biyomalzemelerin yapısı, biyouyumluluk, biyomalzemelerin korozyonu ve bozunması, biyomalzemelerin yüzey özelllikleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomalzeme biliminin temel kavramlarına giriş ve tıpta kullanılan malzeme sınıfları yok
2) Atomik yapı ve Atomlararası Bağlar Yok
3) Kristal Katıların Yapısı Yok
4) Katılarda Kusurlar, Difüzyon Yok
5) Metallerin Mekanik Özellikleri Yok
6) Dislokasyonlar ve Güçlendirme Mekanizmaları
7) Kırılma, Faz Diagramları Yok
8) Metal Alaşım Uygulamaları ve İşleme, Metalik İmplant Malzemeleri Yok
9) Seramiklerin Yapısı ve Özellikleri, Seramikler Uygulamaları ve İşleme, Seramik İmplant Malzemeleri Yok
10) Polimer Yapısı, Özellikleri, Uygulamaları ve İşleme, Polimer İmplant Malzemeleri Yok
11) Kompozit Biyomalzemeler Yok
12) Biyomalzemelerin Yüzey Özellikleri ve Malzeme Karakterizasyon Yöntemleri Yok
13) Biyomalzemelerin Korozyonu ve Bozulması, Malzemelerin Elektriksel, Manyetik, Isıl ve Optik Özellikleri Yok
14) Biyouyumluluk ve Biyomalzemelerin Biyouyumluluk Testleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Biomaterials Science: An Introduction to Materials in medicine", Rattner BD, Hoffman AS, Schoen FJ, and Lemons JE, eds., 2nd ed., Elsevier Academic Press, San Diego, CA, 2004.



Diğer Kaynaklar: Biomaterials, an Introduction by Park and Lakes, Springer, Third ed., 2007
Biomaterials, The Intersection of Biology and Materials Science by Temenoff and Mikos, Pearson, 2008

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 1 27 27
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.