Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı;
Makina mühendisliği prensiplerinin biyolojik materyallere ve ligament, tendon, kemik, kas ve eklem gibi sistemlere uygulanmasına giriş yapmak, insan hareketi ile ilgili olarak iskelet kaslarının etkisinin niceliksel ve niteliksel tanımlamaları göstermek, Dengedeki Katı cisimlerin , sert ve yumuşak dokuların, kirişlerin, kemiklerin mühendislik analizine giriş yapmaktır.. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyomekaniğe Giriş ve Biyomekaniğin Tarihi |
Yok |
2) |
Lineer ve Açısal Kinematik |
Yok |
3) |
Lineer Hareketler, İş, Enerji ve Güç |
Yok |
4) |
Mekaniğin Temelleri ve Nitel Analiz |
Yok |
5) |
Anatomik Tanımlamalar ve Kas Yapıları
|
Yok |
6) |
Kas Hareketleri ve İskelet-Kas Sistemi |
Yok |
7) |
Kemik Fizyolojisi ve Kemik Kırılmaları |
Yok |
8) |
Ara Sınav 1 |
Yok |
9) |
Eklemlerin Yapısı ve Mekanik Özellikleri |
Yok |
10) |
Kalp-Damar Sisteminin Mekaniği
|
Yok |
11) |
Akışkanlar Mekaniği |
Yok |
12) |
Ara Sınav 2
|
Yok |
13) |
İnsan Hareket Analizi |
Yok |
14) |
İnsan Hareket Analizi |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|