Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı;
Makina mühendisliği prensiplerinin biyolojik materyallere ve ligament, tendon, kemik, kas ve eklem gibi sistemlere uygulanmasına giriş yapmak, insan hareketi ile ilgili olarak iskelet kaslarının etkisinin niceliksel ve niteliksel tanımlamaları göstermek, Dengedeki Katı cisimlerin , sert ve yumuşak dokuların, kirişlerin, kemiklerin mühendislik analizine giriş yapmaktır.. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyomekaniğe Giriş ve Biyomekaniğin Tarihi |
Yok |
2) |
Lineer ve Açısal Kinematik |
Yok |
3) |
Lineer Hareketler, İş, Enerji ve Güç |
Yok |
4) |
Mekaniğin Temelleri ve Nitel Analiz |
Yok |
5) |
Anatomik Tanımlamalar ve Kas Yapıları
|
Yok |
6) |
Kas Hareketleri ve İskelet-Kas Sistemi |
Yok |
7) |
Kemik Fizyolojisi ve Kemik Kırılmaları |
Yok |
8) |
Ara Sınav 1 |
Yok |
9) |
Eklemlerin Yapısı ve Mekanik Özellikleri |
Yok |
10) |
Kalp-Damar Sisteminin Mekaniği
|
Yok |
11) |
Akışkanlar Mekaniği |
Yok |
12) |
Ara Sınav 2
|
Yok |
13) |
İnsan Hareket Analizi |
Yok |
14) |
İnsan Hareket Analizi |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, |
|
2) |
Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak |
|
3) |
Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek |
|
4) |
Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek |
|
5) |
Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |
|
6) |
Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, |
|
7) |
Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, |
|
8) |
Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak |
|
10) |
İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek
|
|