BME2054 BiomechanicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME2054 Biyomekanik Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı;
Makina mühendisliği prensiplerinin biyolojik materyallere ve ligament, tendon, kemik, kas ve eklem gibi sistemlere uygulanmasına giriş yapmak, insan hareketi ile ilgili olarak iskelet kaslarının etkisinin niceliksel ve niteliksel tanımlamaları göstermek, Dengedeki Katı cisimlerin , sert ve yumuşak dokuların, kirişlerin, kemiklerin mühendislik analizine giriş yapmaktır..

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel mekanik yasalarını bilir
2. Biyolojik dokular bağlamında stres ve şekil değiştirme kavramlarını öğrenir
3. Biyomekaniğin statik ve dinamik temellerini bilir
4. Kemik ve kas dokularının mekanik özelliklerini anlar
5. İnsan vücudunun gerçek problemlerini çözmek için mühendislik yaklaşımlar ile mekanik prensipleri uygulayabilir
6. Akışkanlar dinamiği prensiplerinin kan dolaşımına uygulamalarını anlar

Dersin İçeriği

Biyomekanik, statik, kinematik, kinetik, impuls ve momentum, doğrusal ve açısal hareket, vücut mekaniği, gerilim ve gerinim, yumuşak doku ve kemiğin mekanik özellikleri konularına giriş.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomekaniğe Giriş ve Biyomekaniğin Tarihi Yok
2) Lineer ve Açısal Kinematik Yok
3) Lineer Hareketler, İş, Enerji ve Güç Yok
4) Mekaniğin Temelleri ve Nitel Analiz Yok
5) Anatomik Tanımlamalar ve Kas Yapıları Yok
6) Kas Hareketleri ve İskelet-Kas Sistemi Yok
7) Kemik Fizyolojisi ve Kemik Kırılmaları Yok
8) Ara Sınav 1 Yok
9) Eklemlerin Yapısı ve Mekanik Özellikleri Yok
10) Kalp-Damar Sisteminin Mekaniği Yok
11) Akışkanlar Mekaniği Yok
12) Ara Sınav 2 Yok
13) İnsan Hareket Analizi Yok
14) İnsan Hareket Analizi Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes and Assignments
Diğer Kaynaklar: Duane Knudson, "Fundamentals of Biomechanics", 2nd Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 4 4
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 72

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.