BME1071 Introduction to Biomedical EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME1071 Biyomedikal Mühendisliğe Giriş Güz
Bahar
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin öğrenim amaçları öğrencilere;

- Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak,
- Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mesleki kariyerlerini tanıtmak,
- Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek,
- Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur
- Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilmek ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenmek
- Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir
- Klinik mühendisin tanımı ve çalışma alanlarını bilir
- Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir

Dersin İçeriği

- Biyomedikal mühendisliğinin temelleri,
- Biyomedikal mühendisliği ile klinik mühendisliği arasındaki ilişkiyi anlamak,
- Fizik, biyoloji, fizyoloji, mekanik ve elektrik ve elektronik temelleri,
- Biyomedikal enstrümantasyonun temelleri,
- Biyosensörleri ve çalışma prensiplerini,
- Tıbbi uygulamalarda optik ve fotonik,
- Tıbbi görüntüleme yöntemleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomedikal Mühendisliğe Giriş
2) Biyomedikal Cihaz Teknolojileri
3) Biyomedikal Mühendisliğinde Fizik Temelleri
4) Biyomedikal Mühendisliğinde Mekaniğin Temelleri
5) Biyomedikal Mühendisliğinde Biyolojinin Temelleri
6) İnsan Fizyolojisinin Temelleri
7) Biyomedikal Mühendisliğinin Elektrik Temelleri
8) Ara sınav
9) Biyolojik Sinyaller
10) Biyoenstrumantasyon
11) Biyosensörler
12) Biyomedikal Optik
13) Tıbbi Görüntülemenin Temelleri
14) Klinik Mühendisliği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Power Point slides will be available for student review.
Diğer Kaynaklar: 1. G.S. Sawhney, “Fundamentals Of Biomedical Engineering” ISBN (13) : 978-81-224-2549-9, (2007).
2. Joseph D. Bronzino, “The Biomedical Engineering Handbook Third Edition Medical Devices and Systems” (2006).
3. John G. Webster, "Medical Instrumentation, Application and Design" Fourth Edition, (2009)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.