FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4217 | Müzik Videosu Atölyesi | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin bir müzik videosunu tüm uygulamaları va tartışmaları ile üretme ve analiz etme becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik videosu üretimindeki yaratıcı süreçleri tartışır. 2. Müzik videolarının ticari amaçlarını analiz eder. 3. Videoların görsel stilleri hakkındaki yeni fikirleri irdeler. 4. Müzik videolarında hikaye anlatımını yorumlar. 5. Konseptleri, müzik kayıtlarını ve şarkı sözlerini analiz eder. |
Bu derste öğrenciler belgesel, gişe, müzikal gibi çeşitli film ve video türlerindeki müzik uygulamalarının teorik ve teknik yönlerini inceleme fırsatı bulacaklar. Verilen ödevlerle öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya koymaları beklenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik ve video arasındaki ilişkinin temelleri. | |
2) | Filmde müzik: Film müziğinin tarihsel gelişimi Film müzikleri ve müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Filmde müzik I Müziğin günümüzde kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | İlk ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 1 |
5) | Music in Documentary Movies I | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Müzik ve televizyon TV dizilerinde müzik Yarışmalarda müzik Dramalarda müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Müzik ve Televizyon TV dizilerinde müzik Haber programlarında müzik | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Müzikaller | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Belgesel Filmlerde Müzik II | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | İkinci ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi | Ödev 2 |
11) | Müzik videolarında müzik ve canlı performans videoları Final projeleri için konular | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Konuk Konuşmacı | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Music in Commercial/Blockbuster Films | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Final ödevlerinin incelenmesi | Final Ödevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Burlingame, J. (2000). Sound and vision : sixty years of motion picture soundtracks. New York, N.Y: Billboard. 2. Donnelly, K. (2001). Film music : critical approaches. New York: Continuum. 3. Erdoğan, I. & Solmaz, P. (2005). Sinema ve müzik : materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulmas. Kızılay, Ankara: Erk. 4. Konuralp, S. (2004). Film müziği : Tarihçe ve yazılar. İstanbul: Oğlak Yayıncılık. 5. Pekman, C. & Kılıçbay, B. (2004). Görüntünün müziği, müziğin görüntüsu. Beşiktaş, İstanbul: Pan Yayıncılık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | 4 |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 1 |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | 3 |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | 1 |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | 5 |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | 4 |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | 1 |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | 5 |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | 5 |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | 3 |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | 3 |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |