POV4217 Music Video WorkshopBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4217 Müzik Videosu Atölyesi Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin bir müzik videosunu tüm uygulamaları va tartışmaları ile üretme ve analiz etme becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Müzik videosu üretimindeki yaratıcı süreçleri tartışır.
2. Müzik videolarının ticari amaçlarını analiz eder.
3. Videoların görsel stilleri hakkındaki yeni fikirleri irdeler.
4. Müzik videolarında hikaye anlatımını yorumlar.
5. Konseptleri, müzik kayıtlarını ve şarkı sözlerini analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler belgesel, gişe, müzikal gibi çeşitli film ve video türlerindeki müzik uygulamalarının teorik ve teknik yönlerini inceleme fırsatı bulacaklar. Verilen ödevlerle öğrencilerin edindikleri bilgileri uygulamaya koymaları beklenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik ve video arasındaki ilişkinin temelleri.
2) Filmde müzik: Film müziğinin tarihsel gelişimi Film müzikleri ve müzikaller Ödevler üzerine çalışma.
3) Filmde müzik I Müziğin günümüzde kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
4) İlk ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi Ödev 1
5) Music in Documentary Movies I Ödevler üzerine çalışma.
6) Müzik ve televizyon TV dizilerinde müzik Yarışmalarda müzik Dramalarda müzik Ödevler üzerine çalışma.
7) Müzik ve Televizyon TV dizilerinde müzik Haber programlarında müzik Ödevler üzerine çalışma.
8) Müzikaller Ödevler üzerine çalışma.
9) Belgesel Filmlerde Müzik II Ödevler üzerine çalışma.
10) İkinci ödevin incelemesi ve değerlendirilmesi Ödev 2
11) Müzik videolarında müzik ve canlı performans videoları Final projeleri için konular Ödevler üzerine çalışma.
12) Konuk Konuşmacı Ödevler üzerine çalışma.
13) Music in Commercial/Blockbuster Films Ödevler üzerine çalışma.
14) Final ödevlerinin incelenmesi Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Burlingame, J. (2000). Sound and vision : sixty years of motion picture soundtracks. New York, N.Y: Billboard.
2. Donnelly, K. (2001). Film music : critical approaches. New York: Continuum.
3. Erdoğan, I. & Solmaz, P. (2005). Sinema ve müzik : materyal satış ve bilinç yönetimi için bilişsel ve duygusalın oluşturulmas. Kızılay, Ankara: Erk.
4. Konuralp, S. (2004). Film müziği : Tarihçe ve yazılar. İstanbul: Oğlak Yayıncılık.
5. Pekman, C. & Kılıçbay, B. (2004). Görüntünün müziği, müziğin görüntüsu. Beşiktaş, İstanbul: Pan Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 2 10 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2