Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, ders programının tartışılması, çalışma planı. "Aesthetics" ve "Estetik" kavramları. |
|
2) |
Estetiğin farklı tanımları, çağdaş bir söylem olarak estetik, 'hayal gücünün serbestisi'. Estetiğin sınırlarını sorgulama. Iki tip güzellik. Estetik, teknoloji ve kamerayla üretilen görüntülerin ilişkisi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Modern öncesi sanat ve estetik I: Kültürel görecelilik soruları; tarih öncesi ve antik; sanat, din, siyaset, işlev ve dekorasyon; korku ve merak. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Modern öncesi sanat ve estetik II: Monoküler perspektif kullanımları: anlatı; gözlem; anamorfosis; sfumato ve ışık-gölge oyunu; Rönesans grotesk; kompozisyon ve sürpriz. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Ödev 1 DeğerlendirmesiI: Chiaroscuro (ışık-gölge) kullanımları. |
Ödev 1 |
6) |
Modern öncesi sanat ve estetik III: açıklayıcı veya doğal görüntüler; haritalar, manzaralar, natürmort, doku ve parlaklık; emilme, gizli ve melankolik olan. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Ara sınava hazırlık ve ilk ödevlerin tartışılması. |
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Modern sanat ve estetik I: Romantizm, yüce ve pitoresk; parçalı ve marjinal; Romantik grotesk, Empresyonizm, moda ve kent; Resimsellik ve biçimcilik. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Ödev 2 Değerlendirmesi: Resimsellik. |
Ödev 2 |
10) |
Modern sanat ve estetik II: Fütürizm, Konstrüktivizm ve makine estetiği |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Modern sanat ve estetik III: Gerçeküstücülük, otomatik, tarih dışı, tekinsiz. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Ödev III: Tekinsiz. |
Ödev 3 |
13) |
Postmodern estetik: kolaj / montaj / brikolaj; pastiş ve kendine mal etme. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Final Ödevi Değerlendirmesi: Pastiş ve kendine mal etme. |
Final Ödevi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
2 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
5 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
5 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
5 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
4 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
5 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
5 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
2 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
5 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
4 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|