POV2316 AestheticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2316 Estetik Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DENİZ EYÜCE ŞANSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, estetik üzerine tartışmalara, estetik düşünceye dayalı çalışma ve düşünme biçimlerine giriş sağlamayı amaçlar. Estetiği, kültür ve ifade özgürlüğü gibi kavramlarla ilişkilendirmeyi ve modern bir değer söylemi olarak konumlandırmayı hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Estetik söylemler içerisinde kullanılan kavramları tanır.
2. Estetik söylemler içerisinde kullanılan argümanları tanır.
3. Sanatla olan ilişkisi içerisinde estetik paradigmanın ortaya çıkışını ve sorgulanmasının tarihini anlar.
4. Farklı kültürler arasında estetiğin sorgulanmasının ilişkisini anlar.
5. İzleyicinin dikkatini görüntülere çekmenin farklı yollarını tanır.

Dersin İçeriği

Bu ders, modern öncesi ve modern örneklerden, ve görüntü üretimi pratiklerinden yola çıkarak sanatın anlamını tartışır. Ardından, özellikle fotoğraf ve video pratikleri üzerinde durarak, estetik kavramlara ve tartışmalara getirilen postmodern yorumları inceler. Öğrencileri görsel okuma kriterlerini geliştirmeye teşvik eder.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders programının tartışılması, çalışma planı. "Aesthetics" ve "Estetik" kavramları.
2) Estetiğin farklı tanımları, çağdaş bir söylem olarak estetik, 'hayal gücünün serbestisi'. Estetiğin sınırlarını sorgulama. Iki tip güzellik. Estetik, teknoloji ve kamerayla üretilen görüntülerin ilişkisi. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Modern öncesi sanat ve estetik I: Kültürel görecelilik soruları; tarih öncesi ve antik; sanat, din, siyaset, işlev ve dekorasyon; korku ve merak. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Modern öncesi sanat ve estetik II: Monoküler perspektif kullanımları: anlatı; gözlem; anamorfosis; sfumato ve ışık-gölge oyunu; Rönesans grotesk; kompozisyon ve sürpriz. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Ödev 1 DeğerlendirmesiI: Chiaroscuro (ışık-gölge) kullanımları. Ödev 1
6) Modern öncesi sanat ve estetik III: açıklayıcı veya doğal görüntüler; haritalar, manzaralar, natürmort, doku ve parlaklık; emilme, gizli ve melankolik olan. Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Ara sınava hazırlık ve ilk ödevlerin tartışılması. Ödevler üzerine çalışma.
8) Modern sanat ve estetik I: Romantizm, yüce ve pitoresk; parçalı ve marjinal; Romantik grotesk, Empresyonizm, moda ve kent; Resimsellik ve biçimcilik. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Ödev 2 Değerlendirmesi: Resimsellik. Ödev 2
10) Modern sanat ve estetik II: Fütürizm, Konstrüktivizm ve makine estetiği Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Modern sanat ve estetik III: Gerçeküstücülük, otomatik, tarih dışı, tekinsiz. Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Ödev III: Tekinsiz. Ödev 3
13) Postmodern estetik: kolaj / montaj / brikolaj; pastiş ve kendine mal etme. Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Final Ödevi Değerlendirmesi: Pastiş ve kendine mal etme. Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Michael Ann and Keith Moxey, Art History, Aesthetics, Visual Studies, Clark Art Institute/Yale University Press: Williamstown, 2002.
Clive Cazeaux, The Continental Aesthetics Reader, Routledge: London, 2000.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 2
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 5
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 5
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 5
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 4
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 5
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 5
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 2
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 5
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 4
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.