POV4350 Photo Essay and News PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4350 Fotografik Deneme ve Haber Fotoğrafçılığı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin dergi fotoğraflarına eleştirel düşünceye dayalı ve bilgili bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Haber fotoğrafçılığı ve foto-röportajın temel terimlerini belirler.
2. Dergi fotoğrafçılığına ve yeni medyaya ilişkin kişisel ve pratik bir yaklaşım gösterir.
3. Kişisel bir ses yaratmak için egzersizler yapma. Montaj becerileri ve eşsiz öğeler kullanır.
4. Belgesel fotoğrafına bir genel bakış belirler.
5. Editoryal fotoğraflar çekerken fotoğraf makinesinin tüm ayarlarını ve işlevlerini kullanma becerisi gösterir.
6. Bir fotoğrafçı olarak kişisel bir bakış açısı tasarlar.
7. Uzun vadeli amaçlara odaklanırken kişisel bir tarz oluşturmanın yollarını arar.

Dersin İçeriği

Öğrenciler her hafta tipik bir dergi ödevi ile uğraşacaklar: bir hikaye yaymak için müsvedde okuma, araştırma yapma, konsept belirleme, fotoğraf, baskı, montaj ve sunum. Sınıf, yapılan işleri açık bir şekilde değerlendirecek. Sınıf içi tartışmalar ayrıca ücretler, portfolyo sunumu, iş teslimi gibi konuları da içerecek. Slayt sunumları ve dersler aracılığıyla dergilerin ilk günlerindeki kuruluş amaçlarından günümüzde nasıl işlediklerine kadar dergi tarihini gözdem geçireceğiz. Konuk fotoğrafçılar, fotoğraf editörleri ve sanat yönetmenleri bu alandaki bakış açılarını paylaşacaklar. Ödevler bireysel ihityaçlara, tarzlara ve amaçlara göre oluşturularak öğrencilerin kişisel ve pazarlanabilir bir tarz yaratmasına yardım edecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Bir fotoğraf günlüğü yapma ve fotoğraf makinesi ile günlük çekim yapma. Ödev 1
3) Tam uygunluk. Potfolyo, websitesi, galeri teslimi ve iş dünyası için işlerini uygun hale getirmek. Ödevler üzerine çalışma.
4) Şehir manzarası fotoğraflama. Ödev 2
5) Şimdi ve burada: Mekanın özü. Ödevler üzerine çalışma.
6) Gezi fotoğrafı ve foto-röportaj. Ödev 3
7) Kompozisyon, ekipman, ışık, baskı tarzı ve imgelemde duygusal ağırlık konuları ve fotoğraf ustaları hakkında tartışmalar Ödevler üzerine çalışma.
8) İlk montaj, neden bu kadar önemli? Ödev 4
9) Siyah-Beyaz karşısında renkli fotoğraf. Ödevler üzerine çalışma.
10) Kompozisyon, ekipman, ışık, baskı tarzı ve imgelemde duygusal ağırlık konuları ve fotoğraf ustaları hakkında tartışmalar. Ödev 5
11) Saha gezisi. Ödevler üzerine çalışma.
12) İleri fotoğraf işleme. Ödev 6
13) Ödevlerin sözlü sunumu. Sunum üzerine çalışma.
14) Final sunumları. Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin.
2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P.
3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo.
4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge.

Other resources and artists' books may include:

1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010.
2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008.
3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007.
4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003.
5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 6 4 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.