TEKSTİL VE MODA TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4352 | Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders son 40 yılda modern sanat ile çağdaş sanat kavramlarının ayrışma sürecini incelemeyi amaçlar. Dersin diğer bir amacı da çağdaş fotoğraf uygulamalarını kişinin kendi fotoğraf uygulamalarındaki deneyimiyle birleştirmesi ve kavramların görsel deneyimlerle ilişkisini sorgulamasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çağdaş sanat kavramını tanımlamak ve betimler. 2. Çağdaş sanat uygulamaları hakkında bilgi gösterir. 3. Çağdaş sanat uygulamalarının teorik arka planını yorumlar. 4. Küresel ve yerel çağdaş sanat uygulamalarını karşılaştırır. 5. Sosyal, kültürel ve kişisel deneyimleri çağdaş sanatın dili aracılığı ile iletme olanaklarını tartışır. 6. Çağdaş sanatın çok katmanlı anlatı yapıları ve formlarında kendi konseptlerini uygulama becerisini geliştirir. |
Çağdaş fotoğrafçıların genellikle metinlerarası ve daha mikro ve kimlik odaklı olan işleri, çağdaş fotoğraf kavramı ile yaratılan anlatılar bağlamında analiz edilecektir. 1970’lerden bu yana çağdaş sanatla birlikte değişim geçiren çağdaş fotoğraf pratiklerine odaklanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çağdaş sanatın tanımı. Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi. Konu ile ilgili tartışmalar. | |
2) | Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması. Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren). Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) | Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları: I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar. II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları. | Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin. |
4) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı. | Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek. |
5) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet. | Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak. |
6) | Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık. | Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük. |
7) | Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) | Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) | Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler. | Ödev 4 |
10) | Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I | Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) | Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II | Ödev 5 |
12) | Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. | Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) | Final projesi için fikir üretimi. | Final Ödevine Hazırlık A |
14) | Sunumlar ve tartışmalar. | Final Ödevine Hazırlık B |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Cotton, C. (2009). The photograph as contemporary art. London New York, N.Y: Thames & Hudson. 2. Marien, M. (2006). Photography : a cultural history. London: Laurence King. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Costello, D. & Iversen, M. (2010). Photography after conceptual art. Chichester, West Sussex, UK Malden, MA, USA Great Britain: Wiley-Blackwell Association of Art Historians. 2. Smith, T. (2009). What is contemporary art. Chicago: The University of Chicago Press. 3. Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 50 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 5 | 6 | 30 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |